Debat Hus/have

1: Redos1 K34
17/06, 13:52
Redos1

Genbrugsmøbler

Det er trist, at mange stadig ser ned på genbrugsmøbler. Bare fordi noget ikke er nyt, betyder det ikke, det er værdiløst. Tværtimod har brugte møbler ofte charme, historie og sjæl – og man kan finde virkelig gode, solide ting til små penge. Hvorfor er det mere “fint” at købe nyt fra IKEA end at finde et smukt spisebord i genbrug med karakter og personlighed?

2: cadamo K30
17/06, 15:15
cadamo

Vores hjem er 80% genbrugsmøbler. Enten arvestykker eller købt direkte i genneren.
Senest erhvervede jeg mig et nyt entrémøbel for sølle 40 kr 🤩

3: Redos1 K34
17/06, 15:23
Redos1

Jeg skal til at bygge et nyt hjem op, og jeg vil på jagt efter nogle fine genbrugs møbler 🥰 - der er så mange fine ting man kan finde. Og dejligt med et find fund til sølle 40 kr 😃💪

4: PlutoPiloten M61
18/06, 08:51
PlutoPiloten

Genbrugsmøbler er da langt bedre en ting fra IKEA. Jeg vil da klart give 2 - cadamo: ret. Mit hjem består også af mindst 80-90% genbrugsmøbler. Faktisk er det skrivebord jeg bruger et "kom og hent det selv gratis". Det er et gammelt mørkt solidt skrivebord fra 1900-tallet. Jeg har en del skuffemøbler der har kostet en brøkdel af hvad de ville have kostet hvis de skulle være købt fra nyt. 😊

5: Peterplet M36
18/06, 20:00
Peterplet

Jeg elsker selv at gå i genbrugs butikker og kigge på halvverdens ting 😊, brugte møbler kan også have sin charme og jeg køber medglæde et brugt møbler 😊.

6: PlutoPiloten M61
19/06, 14:19
PlutoPiloten

Det er helt vildt hvor meget man kan spare på selv møbler af god kvalitet, i stedet for IKEA møbler som nærmest mutere mellem hænderne på en. 🤣

7: DATH M40
19/06, 16:40
DATH

Men man kan vel sige det samme om folk der går ind for genbrug, og har brug for at kommentere på dem der ikke køber genbrug? 🙂

Jeg har stortset altid haft genbrugsmøbler (med enkelte undtagelser)

Sidst jeg flyttede blev mit hjem udskiftet til nye møbler, de gamle kunne ganske enkelt ikke mere, eller passede ikke ind i mit nye hjem - Så den var nem, så alt blev skiftet til nye møbler (med undtagelse af de møbler der allerede var nye og passede ind)

Vi har vores eget syn på møbler, og jeg tror det er vigtigt at man bliver på egen banehalvdel, og lader folk tage deres egne beslutninger 🙂

8: Klit M37
20/06, 23:58
Klit

1 - Redos1: jeg går meget op i møbler og er en sucker for dansk design. Det kræver ofte at man køber det brugt for at kunne være med i forhold til priser.
Jeg køber yderst sjældent møbler i ikea (pånær ting til børnenes værelser)

9: flosk M36
21/06, 21:58
flosk

Stort set alle mine møbler er genbrug undtaget to.
Min skråreol er købt i Daells Bolighus.
Mit computerbord er speciallavet til mig af en god ven, som er møbelsnedker.