Debat Teknik![]() Japanske riskogereHej er det racistisk mobning at kalde en Toyota aygo (den nye model) for en grim riskoger ?Det var bilen jeg forsøgte at fornærme ikke japanerne som race ..Jeg har lige fået en månedes karantæne af Zuckerbergs monopol for dette :D ![]() Facebook algoritme fatter ikke hvad man skriver. Jeg fik en gang en advarsel for at citere en tekst af Kim Larsen. 😅 Det forstod de bare ikke hos Meta. Det er sgu op ad bakke me dem. 🙄 Jeg tænker ikke racisme egentlig ikke gælder holdeninger til biler. Vi har i øvrigt en Toyota Corolla - fra 1998. 😊 ![]() Når du vælger et ord som 'riskoger' i en nedsættende tone, åbner du selv døren for, at andre kan opfatte det som racistisk. ![]() 1 - Herakles: Så det du siger er, at en Toyota Aygo, beskriver sig selv i sit navn... (Ej Go') 😜 ANyways, en måned er måske overdrevet, men Twitch er lige så latterlig. Ordet nikker i en dansk chat, (I kontekst af bevægelsen der viser man siger ja, eller er enig, ved at bevæge hovedet op og ned) blev også betragtet som racisme, og gav et ban... Generelt er moderation på udenlandske tjenester ret tilfældig, og fuldstændig uden nogen forståelse for kontekst overhovedet. Når det så er sagt, hvis nogen havde følt sig fornærmet og det var mit site, havde det nok også givet en eller anden form for sanktion. Men ikke lige en måneds ban, hvis det var første gang. ![]() Chano tja den forrige aygo var faktisk en ok bil og folk ku komme ind af bagsædedøren til forskel for den nye..Jeg havde selv en magen til dog med citroenmærke på ;...Ja det er ulempen ved at skifte menneskelige admins ud med robotter/kuntig intelligens,..Fordelen er dog at robotter aldrig lader sig fornærme til forskel fra Menneskelige admins/ordstyrere 😉..Jeg har haft karentæne på facebook i mindst år nå man ligger de sidste ca 15 års brug sammen ,så de er trods alt mere tålmodig og ingen "NA" ![]() @Tim Ja folk er så nærtagende og man da ikke tillade sig at være racist over for hverken janpanere eller Koreanere,de er utroligt effektive og har relativt styr på deres samfund ,selv om de kan være lidt for konservative 😉,så nå jeg siger riskoger er det uden racistisk motiv 😉 ![]() Katrines ..Jeg har intet imod Toyota som mærke de laver utroligt gode biler som holder,men deres desigs generalt er kedelige 😉..Og ja robotterne på facebook tager alt bogstaveligt 😉 ![]() 8 - Herakles: Som sagt er vores fra 1998. Den kører fint. Den er lidt slidt men man kan ikke forlange alverden for 15k 😅 ![]() 5 - Herakles: Tja, men nu er dit brugernavn nu heller ikke et jeg associere med at overholde regler for brug er online services... Så det overrasker mig ikke rigtigt du har været ude i kulden i en længere periode. 😜 ![]() 2 - Katrines: shit, hvor vildt de lever endnu! Corollaer fra 1998, altså 🙈 Vi havde 2, da jeg var barn. Den første blev totaltskadet, fordi min mor blev jordet i mørke af en spritbilist uden lys på. Dens efterfølger var en mandagsmodel (den “nye” model med de grimme runde lygter 🙈). Kæft, det var en skralderkasse. Den model fejlede jo ALT og ødelagde “Corolla” navnet for Toyota i rigtig mange år 😅 ![]() 17 - cadamo: Det er sådan en vi har; grimme runde lygter - og den er lilla. Den er sgu ældre end mig. Det er jo nærmest et veteranbil. 😅 ![]() Chano…Nu havde Arto ingen regler kun retningslinjer som er mere op til subjektiv fortolkning,men jo selvfølgelig trollede jeg lidt meget ,nå jeg da ikke virkelig mente hvad jeg skrev. 😛 ![]() Ps jeg har aldrig truet nogen med vold eller skrevet upassende og sendt billeder til mindreårige osv kun været “kaosbruger” ![]() 21 - Chano tja det var nu “sjovt”da arto politianmeldte mig for at skrive om arto rundt på nettet efter jeg var blevet NA .Jeg hørte fra en politimand i telefonen og det var det intet forhør og lovede bare ikke at skrive så meget om arto dv steder 😉..man er jo så autoritetstro og frygtsom nå det kommer til politi osv,men om det var endt med bøder hvis man var forsat måske/måske ikke ..Jeg gider ihvertfald ikke trolle Arto mere..Det er blevet for lille en fisk 😴 ![]() 23 - cadamo: Når der er en mekaniker i familien er det lidt nemmere. Ikke fordi den kræver det store vedligehold, men den er noget slidt efterhånden. 😅 ![]() Man ligger som man har redt - Det lyder hårdt, men er sandheden. Og reglerne er til for at gøre platformen mere sikker at være på, om det så er den rigtige måde eller ej, er en anden historie - Men ude af vores hænder og noget vi accepterede da vi skrev os op. 30 dage gives til den som har brudt fælleskabs reglerne 10x eller mere 🙂 https://transparency.meta.com/en-gb/enforcement/taking-action/restricting-accounts |