Debat Kærlighed

1: Nick M32
23/01, 13:24
Nick

Dating og førstegangs indtryk

Er jeg den eneste der tænker det kunne være sjov og høre forskellige meninger om det i kigger efter når i dater

2: SoundVuffer M39
23/01, 16:45
SoundVuffer

Tænker førstehånds indtryk er noget opdigtet bøvl at gå efter i de fleste tilfælde.

Vi lever i et samfund hvor tingene er meget manipuleret og der er langt imellem autentiske mennesker, så heller ses en del med folk indtil begge parter er trygge og afslappet, så du ved hvad der gemmer sig bag folk.

At have et førstehånds indtryk ved at dukke op i et jakkesæt og have tjek på alt, er ikke ensbetydende med det holder ved.

3: Nick M32
23/01, 16:50
Nick

Jeg er enige med dig det er så trist man skal drømmes før man overhovedet kan vise hvem man er

4: cadamo K29
23/01, 19:09
cadamo

Jeg er glad for, at jeg ikke har været på dating-markedet i mange år.
Overfladiskhed og manglende forpligtelse må være nøgleord i det perspektiv.

Det gælder faktisk i mange aspekter, at vi generelt set er meget overfladiske og utroligt dårlige til at forpligte os.
Det gælder både i kærligheds/intime relationer, men også med venner og familier.

Det er en kedelig tendens, at man ikke kan melde tydeligt og klart ud. Om det er er: “tak for i aften, men jeg synes sgu ikke rigtigt vi klikkede”. Ja. “I aften” … ikke 4 dage senere. Eller aldrig, fordi man bare ghoster og ansvarsfraskriver sig.
Ærligt, ingen er nogensinde blevet mere kede af et ærligt og respektfuldt afslag, end at blive ignoreret og gå med følelsen af at være forkert - tilmed uden at vide hvorfor…

Jeg forestiller mig, det er misforstået godhed, at man “ikke vil såre den anden”. Men for fanden, altså … hvornår glemte vi den sociale dannelse?

Eller om der er en fødselsdag, man ikke vil melde til eller fra, fordi man venter på, om der kommer noget mere spændende.

Eller om det er venskaber eller familierelationer, man generelt forsømmer, fordi man har for travlt.

Ja, det blev sgu nok egentlig ikke så direkte svar på dit opslag, men så alligevel.

Jeg værdsætter kvaliteter og personlige egenskaber som ærlighed og oprigtighed, forpligtelse og ansvarlighed samt en personlighed med “dybde”.
Og det er noget, jeg værdsætter i alle typer relationer.

5: Nick M32
23/01, 19:16
Nick

Jeg er helt enige har været i det i mange år og det er ikke just noget man får det bedre af skrive og skrive frem og tilbage og næste dag væk 😅 hvis du overhovedet bliver svaret er man heldig men jeg er helt enige i hva du siger vil også 100 gange heller have sandhed end bortforklaringer for sandhed kan man gøre noget ved 🙏 tak for dit svar værdsætter din mening og syntes den var god

6: Nick M32
23/01, 19:20
Nick

Men jeg ved ikke om det er for det er for nemt og slippe uden om eller at man sigter for højt eller hva men det er trist det er blevet sådan og ville ønske man kunne ændre det 😉

7: cadamo K29
23/01, 19:40
cadamo

Tja. Jeg tror bare det er udtryk for en “syg kultur”. Det er ingens individuelle “skyld”.

Altså, ærligt, så er det jo både mænd og kvinder, der synes, det er svært og tæt på umuligt.
Og jeg tror, det er fordi vi hver især forestiller os, hvor perfekt, det skal være. Og hvor perfekte, vi selv skal være, for at “nogen gider os”.

Men der er én til alle. Mindst. Men det kræver, ja, at man før forpligte sig og gå ned i dybden både med sig selv og hinanden. I stedet for at “vente på noget bedre”. For der findes altid noget bedre, men græsset er grønnest dér, hvor man vander det.

Og det er der mange, der ikke tør. På én eller anden måde har vi mistet tillid til hinanden og troen på, at vi grundlæggende vil hinanden det godt.
For det vil vi jo, langt de fleste af os. Heldigvis.
Vi misforstår bare os selv og hinanden totalt.

8: Nick M32
23/01, 19:52
Nick

Det er sandt det er en skam man har fået så meget mistillid og tro til hinanden 🤗 man kan jo gøre meget med Vejle og tro men alt kræver en indsats og en kamp 😉 men ja det er ikke nogen skyld som sårn du er meget fornuftig og høre på det skal du have 🤗

9: Skoll M31
24/01, 09:34
Skoll

4 - cadamo: Jeg savner lidt uddybelse på hvad ansvarlighed, forpligtelse, oprigtighed og ærlighed er for dig i den her sammenhæng 😜

Er det f.eks. "okay" at være en "fucboi", hvis man udviser respekt overfor andre parter, og er ærlig om sine intentioner, og går op i sikkerhed og emotionel velvære? Eller ville det stadig være at forstærke en "syg kultur", fordi det stadig er delvist baseret på noget af det overfladiske?

Mit personlige take er at apps som Tinder og lignende, forstyrrer et normalt billede af hvad det vil sige at være tæt på et andet menneske, uanset om intentionen er kærlighed eller leg, hvor mennesker bliver deres profiler, og ikke de mennesker de faktisk er.

10: cadamo K29
24/01, 09:45
cadamo

9 - Skoll: skal vi starte med en definitionsafklaring, så tror jeg meget af det andet giver mening 😜

Dating = søgen efter at finde en fast partner. Med mindre andet er tydeligt meldt ud på forhånd; apropos ærlighed.

Men jeg er helt enig i at Tinder har “ødelagt” meget i forhold til vores relationsdannelse - især i forhold til forpligtelse på relationen, hvad end den indeholder. Noget andet, bedre, sjovere er måske kun et swipe væk … hvorfor gå glip af dét?

11: Skoll M31
24/01, 09:47
Skoll

10 - cadamo: Aaah ja, jeg tror de fleste idag har en anden definition af hvad dating er, så det er måske dér den ligger 🤣

12: cadamo K29
24/01, 09:50
cadamo

11 - Skoll: ja, lige præcis. Det tror jeg, du har ret i.

Og det gør det jo så ekstrasvært for dem, der rent faktisk anvender begrebet i sin oprindelige form - eller hvad vi skal kalde det 😅

13: Nick M32
24/01, 09:59
Nick

Jeg tænker i har fuldstændig ret i hva i siger 😊 er stor fan af denne debat der kommer gode indput 😉

14: mille83 K41
26/01, 20:18
mille83

hejsa så vil jeg gå in i denne debat,
personligt ved jeg hvad jeg kan tilbyde og give til et forhold.
jeg er åben men jeg helt personligt dater ikke uden for stor kbh.
de indre værdier vægter højest.
men uden tvivl kan jeg få en mand som er xl over de 130 kg og meget gerne størere så ville jeg være glad men igen intet krav jeg savner at være 2 men er også klar på at date.
og finde en sød mand drømemr om at blive gift.
jeg føler selvom jeg er blind så lader det mig ikke stoppe fra livet.

15: Petteri M36
28/01, 21:22
Petteri

At date i min alder kan godt være svært. Jeg har gået fra at jeg ikke ville have børn, til at ville have det, og nu er jeg kommet frem til at jeg ikke ønsker det.

Hvis jeg skal date igen, skal jeg navigere i et "marked" hvor kvinden ikke ønsker børn eller vil have flere børn. Dertil skal vi gerne have de samme interesser eller mål i livet, og vi skal naturligvis have kemi. Jeg fungerer heller ikke i et hverdags hamsterhjul, da jeg også arbejder i weekender, og ofte er det dér hvor hende jeg eventuelt skal date, måske er børnefri. Det gør at relationen bliver på deltid, og så kan man hurtigt miste interessen og lysten til hinanden.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm