Debat Fri snak![]() Arto som app!!!Lad os lige tale om, hvor fedt en app ville være til Arto!!! Arto ville også kunne vokse hurtigere som app end hjemmeside ![]() Jeg anerkender dit ønske og forstår godt, hvorfor du tænker, som du gør. For mig er det dog ikke et problem at bruge Safari til at gå på Arto, så en app er ikke noget, jeg har behov for. Nej tak herfra. 🤷 ![]() 1 - Rasser95: Hvad kan en App som en hjemmeside IKKE kan, der vil være relevant for et site som Arto? Jeg kan nemlig ikke selv se, hvordan en app ville gøre en forskel, en stor del af de apps der findes i dag, er alligevel blot hjemmesider, der sammen med en integreret webserver, er pakket sammen til en mobil app. Især apps der findes til både iOS og Android, fra små udviklere. De fleste mobiler giver mulighed for du kan lægge en genvej til en hjemmeside på din hjemmeskærm, hvorefter der næsten ikke er nogen forskel på om det er en app, eller hjemmeside. Jeg kan heller ikke lige se, hvordan sitet skulle vokse hurtigere, bare fordi der var en app tilgængelig, der kunne ca. det samme, men tænker der er noget jeg ikke ved om apps og hjemmesider, samt markedsføringen af dem? ![]() Selv foretrækker jeg det Old School. Arto kan - og skal kunne - noget andet end de eksisterende sociale medier, der i sin tid udkonkurrerede Arto. Og måske netop os (i hvert fald mig. Kan selvfølgelig kun tale på egne vegne) der er trætte af stærkt profit-baserede platforme skal gå forrest. Jeg er dødtræt af ligegyldige reels, doomscrolling og den ikke-repræsentative brugermasse og polariserede perceptioner. Jeg er dødtræt af den måde, folk svarer hinanden på online, fordi vi - modsat hensigten med “sociale medier” - distancerer os fra hinanden. Jeg er træt af at virkeligheden bliver fremstillet ensidigt afhængig af egne præferencer via algoritmer - med eller uden faktatjekkere. Det er alt sammen med til at skabe antipati og splittelse. Vi har en hel generation af unge mennesker, der fx ikke kan smalltalke og som virkelig ikke har en særlig god social trivsel. De tør ikke gå ud i verden og møde nye mennesker og tro på, at de bliver imødekommet … og det forstår jeg dælme godt, hvis man tror at virkeligheden er lige så skræmmende som den digitale. Hver gang du åbner et socialt medie eller en nyhedsside, så bliver du blæst bagover med negative nyheder og holdninger. Det er lige til at blive modløs over. Så mit håb er da også, at Arto vækster og med tiden måske endda kan genvinde førertrøjen som det foretrukne sociale medie blandt både unge og voksne. Men det må ikke blive på bekostning af den “neutralitet” og den reelle brugerinteraktion, der er nu. Som er dét, der adskiller Arto fra fx Metas platforme. Og giver det en eksistensberettigelse. Og i den sammenhæng ser jeg ikke, at en app kan gøre noget bedre end en hjemmeside. Men det er jo bare min holdning.. ![]() 5 - cadamo: Det er nok den mest indsigtsfulde beskrivelse af Arto og Arto's berettigelse du lige har skrevet der. Særligt når vi ser på hvordan de andre såkaldte sociale medier har udviklet sig over de sidste mange år. Indrømmet, jeg er ikke selv den mest aktive her, men det skal ikke afholde mig fra at støtte om om dette. Når man ser lidt rundt på sitet her, er der flere der har gode forslag til hvordan fremtiden kan være og det ser også ud til at flere diskussioner har en rimelig god tilslutning. Så for min skyld kan Arto også sagtens forsætte som en webside. 😊 ![]() Jeg er lidt, sådan både og, for det ville da et eller sted være fedt med en app, nu når vi har alt andet som app, men på den anden sidde, så fortrækker jeg dog også den nostalgisk del ved at man skal logge ind via en browser 😊 ![]() Jeg ved ikke, hvordan andres browsers fungerer på mobilen, men jeg skal altid logge ind selv. Jeg ved ikke, om det er et reelt problem for mange, eller om det kan løses i browserfunktioner, men det er i hvert fald ikke noget, jeg oplever på andre SoMe-apps ![]() 9 - kartoffelmoses: Hvis du markerer i "Auto-login" når du logger ind (hvilket er valgt som standard netop for at simulere oplevelsen i en app) burde du automatisk være logget ind hver gang du besøger Arto i mobil browseren. Det virker her hos mig, men der kan selvfølgelig være en fejl et eller andet sted. Hvilken browser benytter du på hvilket mobil OS? 😊 ![]() 9 - kartoffelmoses: Hvis du kører din browser i incognito konstant (Nogle gør, af forskellige årsager) slettes alle data normalt når browseren lukker ned (Sker automatisk efter noget tid i baggrunden på en mobil). Det vil forklare hvorfor du skal logge på konstant. I mit tilfælde med Chrome på en iPhone, der ikke køres i incognito, er det ikke noget jeg selv oplever. Til gengæld oplever jeg faktisk fra tid til anden at blive kastet af diverse apps, især Facebook Messenger er slem her. Men den er langt fra den eneste. |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm