Debat Fri snak![]() Hvad tænker du på?Her kan du skrive hvad du tænker på, let's go! Brug den som en kort dagbog, skriv dine tanker ned hver dag, bare en linje eller to. ![]() Uuuuh tanker! Jeg tænker ret meget! Jeg synes det er ovenud forkasteligt at stealthing og reverse stealthing er lovligt i Danmark. ![]() Jeg synes også det er et “farligt” emne som Jeg tænker også for meget over alting - med 200km/t hele tiden. ![]() 4 - Vikka: Stealthing er når manden fjerner kondom under samleje, uden samtykke. Reverse steathing er kvinden er der lyver om prævention med henblik på at manipulere til ubeskyttet sex. I min optik er begge to seksuelt overgreb og voldtægt, men det er ikke ulovligt ifølge dansk lovgivning, selvom stortset alle omgivende og udviklede lande sidestiller det med enten seksuelt overgreb eller voldtægt. ![]() 5 - Skoll: Fuck. Det er sgu da også vildt tarveligt. Det er da så ødelæggende for tilliden. Men tak for svar. ![]() 2 - Skoll: Ja, blev lidt af en inspireret af en tråd på Hellheim.dk med samme emne 😃 Man behøver ikke skrive en længere sætning, men bare ens tanke(r) nu og her. Bare en linje. 3 - Vikka: Jeg tænker også meget, men i den her tråd kan det bare være en enkelt linje eller sætning, fx "Jeg er træt, kunne godt bruge en lur" eller "Det var rart med noget lækkert med" osv. Jeg ved ikke om du forstår? ![]() 6 - Vikka: Det er meget mere end kun ødelæggende for tilliden, desværre. For mange kvinder er det så traumatiserende at det bliver behandlingskrævende. Derudover fører den manglende anerkendelse, specielt i den retlige sfære, til at personer der bliver udsat for det, ikke udvikler sig mere, før det er bearbejdet. Typisk i de offentlige debatter er der fokus på kvinders oplevelser, i og med at begrebet stammer fra handlingen at fjerne kondom uden samtykke, men jeg mener at det har fuldstændig ens konsekvenser for mænd der bliver udsat for det. F.eks. kan en kvinde lyve sig til ubeskyttet sex, blive gravid, og derefter tvinge manden til at betale børnebidrag og andre særlige bidrag i 18-24 år, samt blive tvunget til faderskab på baggrund af det jeg mener er voldtægt. Det ville her også være vedvarende re-traumatisering, da dansk lovgivning er indrettet til barnets bedste, så faderen har forsørgelsespligt, barnet har ret til at kende sine forældre, barnet kan arve, barnet kan få samme efternavn osv. Der er ingen muligheder for mænd der er udsat for det her. Derudover sætter det også børn i sådan en situation et rigtigt dårligt sted. Dette er alt sammen lovligt. Nu snakker jeg mest mænds side her, selvom kvinder selvfølgelig oplever anderledes, men lige så traumatiserende vilkår. Det er mest af alt fordi jeg synes mænd bliver glemt i debatten, og så har jeg væsentligt lettere ved at sætte mig i mænds sko 😜 Beklager Flosk, hvis jeg ødelægger debattens formål med et længere svar 😭 ![]() 11 - Skoll: Tak for din (lange) forklaring. Jeg kan godt se det er virkelig problematisk. 😕 Under Arto debat er der et emne om grupper i Arto. Det kunne være godt, om vi kunne få debat grupper til den slags her. Og undskyld igen til 7 - flosk: for at pladre det hele til. 😔 ![]() 18 - immortaldude: 😊🫶 ![]() Er piss’ rasende over den åbenbart nærmest livsfarlige ulovlige elinstallation, vi har fundet i vores køkken 🙃 ![]() Det er tragi-komisk at tænke på at mit arbejde i bund og grund er at arbejde hen imod at jeg bliver arbejdsløs, og samtidig at der er så stort et behov for den type arbejde, at der faktisk er en mangel på arbejdskraft, og efterspørgsel efter flere. (socialt arbejde) ![]() 25 - immortaldude: Det var lækkert 😋 ![]() Jeg tænker på hvorfor jeg ikke hører fra min nye filejs, han plejer at sende en sød besked hver dag og hver nat, og nu har jeg intet hørt fra ham siden i går eftermiddags. Jeg tænker på, om han enten har smadret/mistet sin telefon, eller om der er sket andet. ![]() Tak, Vikka .. Det er helt rart at have slettet Facebook-app'en, har ikke været på Facebook via min telefon i 3 uger! ![]() Blev kørt til skole i morges. Ren luksus. Troede det var onsdag og ventede på min mor skulle hente mig. Fandt ud af det var tirsdag og måtte løbe for at nå bussen hjem. 😅 ![]() Måske jeg alligevel skulle tage en morfar? 🤔 Har kun været oppe siden kl. 5:45 og fået 3 timers søvn i nat. 🥴 ![]() Sovet længe og fik pandekager til “morgenmad”, som i kl. 11. Det er jo nærmest brunch. Men pandekager er pandekager. 😊 Burde egentlig lave lektier. 🙄 ![]() Okay.. Jeg er måske blevet lokket i fælden, og har fundet ud af hvad jeg kan bruge AI til.. Så nu står ChatGPT for at lave madplaner for mig, så behøver jeg ikke bruge krudt på det 🤣 ![]() 42 - the1andonly: Ja, det tog også længere tid, at tage sig sammen til dem end pandekagerne 😅 ![]() Nu er folk nok ved at vænne sig til at skruelåg sidder fast på beholdere, jævnfør EU-direktivet.. Jeg er personligt træt af det.. Skal vi ikke i fællesskab sørge for at fjerne skruelåget, og aflevere ALLE pantflasker uden deres skruelåg, bare for at vise EU hvor idiotisk et tiltag det er? (Husk at smide lågene i plastik skrald dog!) ![]() @Skoll Jeg er også træt af at de sidder fast. River dem altid bare af, kan stadig ikke forstå at det var så stort et problem at EU skulle blande sig i det. ![]() 46 - the1andonly: Det er det heller ikke i Danmark. De regner med at få 70 millioner ekstra skruelåg med retur med direktivet, så mit mål er at de skal se at det gør de ikke, fordi danskere er trodsige ad helvedes til 🤣 ![]() 50 - the1andonly: Det er den nemlig 😊 |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm