Debat Fri snak![]() StuetemperaturJeg er både ny og nysgerrig 😅 ![]() Vi kører som udgangspunkt 22 grader i huset. Men vores setpunkt er 22 grader og så har vi automatik der sørger for at vi ikke varmer rummene op unødigt. Det kan selvfølgelig rettes både på termostat og i app hvis det er behov for en anden temperatur på et givent tidspunkt. ![]() 3 - Tim: det var meget. Hvert fald hvis det er i løbet af samme døgn. Man må helst ikke nedkøle for meget, så bruger man for meget energi på at få varmen op igen 😬 ![]() Vi har 22 grader i alle opholdsrum - uanset deres brugsgrad. Soveværelset en undtagelse med ca. 20 grader. Kører samme temperatur hele døgnet - ud over lige efter udluftning, selvfølgelig. ![]() Tak for svar og jeg kan se vi ligger i den lave ende, men som pensionister i et stort gammelt hus er det vores måde at holde varme udgiften nede 😊 ![]() 7 - Bedstefar: det er forståeligt, folkepensionen er ikke for høj 🙏 ![]() Hej Klit ja uldne hjemme bukser og varm trøje er fast påklædning hos os. Huset er af mursten og bygget omkring 1930 og udbygget med første sal i 1975 uden alt for meget isolering i taget. Fordelen ved gamle huse er at de ikke er så tætte som nye huse hvilket betyder at vi aldrig har haft fugt og huset er som sådan ganske sundt. ![]() 15 grader nat, 13-14 grader dag. 5-7 grader ved intenst arbejde eller træning. Min kropstemperatur er naturligt lidt højere end normalt, og jeg er mere udsat i forhold til hedeslag, så jeg trives bedst i lave temperaturer fordi min krop varmer så hurtigt op 😃 Dyrt i el om sommeren(aircon), men det opvejer lidt, at jeg typisk får 7.000-10.000 tilbage i vand og varme i det årlige forbrugsregnskab. |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm