Debat Fri snak

1: Bedstefar M74
13/01, 09:14
Bedstefar

Stuetemperatur

Jeg er både ny og nysgerrig 😅
Hvad er din/jeres foretrukne stuetemperatur ?
Vi har selv ca.17˚ fordi det er billigere at tage en ekstra trøje på 😮‍💨

2: Klit M36
13/01, 16:32
Klit

Vi kører som udgangspunkt 22 grader i huset.
I stue og køkken køres temperaturen ned på 20 grader om natten og i soverum køres temperaturen ned til 20 grader i dagstimerne.

Men vores setpunkt er 22 grader og så har vi automatik der sørger for at vi ikke varmer rummene op unødigt. Det kan selvfølgelig rettes både på termostat og i app hvis det er behov for en anden temperatur på et givent tidspunkt.

3: Tim X36
13/01, 18:29
Tim

Det svinger et sted mellem 17-22c afhængig af tid på døgnet/rummet og hvilken dag.

4: Klit M36
13/01, 18:47
Klit

3 - Tim: det var meget. Hvert fald hvis det er i løbet af samme døgn. Man må helst ikke nedkøle for meget, så bruger man for meget energi på at få varmen op igen 😬

5: cadamo K29
13/01, 19:10
cadamo

Vi har 22 grader i alle opholdsrum - uanset deres brugsgrad. Soveværelset en undtagelse med ca. 20 grader.

Kører samme temperatur hele døgnet - ud over lige efter udluftning, selvfølgelig.
Gider ikke pludselig blive overrasket af skimmelsvamp eller sådan. Så god, stabil varme og udluftning, og så må det godt koste lidt ekstra 😅

6: Takker M26
14/01, 18:24
Takker

Det varierer en hel del, men omkring 20 grader.

7: Bedstefar M74
14/01, 22:12
Bedstefar

Tak for svar og jeg kan se vi ligger i den lave ende, men som pensionister i et stort gammelt hus er det vores måde at holde varme udgiften nede 😊

8: Klit M36
14/01, 23:03
Klit

7 - Bedstefar: det er forståeligt, folkepensionen er ikke for høj 🙏
Men jeg synes dog at 17 grader lyder en anelse lavt, der ville jeg nok også gøre brug af en varm trøje (og lange underbukser!). Tager jeres hus ikke skade når i er nede i de temperaturer hele tiden?

9: Bedstefar M74
15/01, 07:48
Bedstefar

Hej Klit ja uldne hjemme bukser og varm trøje er fast påklædning hos os. Huset er af mursten og bygget omkring 1930 og udbygget med første sal i 1975 uden alt for meget isolering i taget. Fordelen ved gamle huse er at de ikke er så tætte som nye huse hvilket betyder at vi aldrig har haft fugt og huset er som sådan ganske sundt.
Vi har boet her i 30 år og skal bæres herfra hvis det er muligt 😅

10: Skoll M31
15/01, 22:47
Skoll

15 grader nat, 13-14 grader dag. 5-7 grader ved intenst arbejde eller træning.

Min kropstemperatur er naturligt lidt højere end normalt, og jeg er mere udsat i forhold til hedeslag, så jeg trives bedst i lave temperaturer fordi min krop varmer så hurtigt op 😃

Dyrt i el om sommeren(aircon), men det opvejer lidt, at jeg typisk får 7.000-10.000 tilbage i vand og varme i det årlige forbrugsregnskab.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm