Debat Arto debat

1: morten M46
10/01, 03:49
morten

Feed - input søges

Der er et feed på vej, så man kan få et lidt bedre overblik over hvad ens venner foretager sig - bl.a. savner jeg selv at man fx kan se når ens venner har tilføjet billeder.

Man kan se en test test test udgave af sit eget feed her: www.arto.dk/site/user/feed/</p>

Pt. er der typerne:
Opslag på opslagstavle
Ændring/tilføjelse af profilbillede
Tilføjelser af billeder

Jeg tænker også at man efter en quiz kan vælge at dele sit resultat i feed'et.

Derudover tænker jeg ved oprettelse af ny debat og tilføjelser af video.

Måske også feedet kan vise fødselsdage, hvis man har tilladt det.

Er der nogen feedindlæg der ellers kunne være interessante?

2: morten M46
10/01, 03:50
morten

Nå, tydeligvis lige en bug vedr. linket der skal fikses også - men klip </p> væk 😉

3: the1andonly M31
10/01, 09:42
the1andonly

2 - morten: Har ikke lige nu nogen ideer til feedindlæg, men synes ideen er god. Dog har jeg lidt designmæssigt feedback til dig, så kan du selv plukke det du synes 😊

• Lidt mere margin mellem de forskellige opslag, synes lidt de flyder sammen
  • Mere margin mellem billeder og overskrift
  • Gør brugernavn til link, så man let kan klikke sig ind på vedkommendes profil
  • Link til opslaget på opslagstavlen, eller mulighed for at skrive en kommentar til opslaget direkte fra feed siden.
  • Ved ikke om det er en bug, men nogle steder står der at der er x kommentarer på opslaget, andre steder ikke, til trods for der er kommentarer på opslaget.
4: Vikka K16
10/01, 15:13
Vikka

Jeg tænker lidt på det info man får i f.eks. “Ordleg” hvor man bliver gjort opmærksom på, at en ny spiller har skrevet et ord, men man bliver ikke nødvendigvis ført til den sidste side, hvis den foregående bruger har skiftet side. Det skaber nogle gange noget forvirring omkring hvad der er spillet af ord. ☺️

5: Klit M36
11/01, 20:32
Klit

1 - morten: tror du ikke at det er bedre at få kigget på nogle af de publicerede sider du har i forvejen.
Tag eksempelvis et kig i privatlivspolitikken herinde - jeg citerer:
“Opdateringer til privatlivspolitikken
Vi opdaterer løbende vores privatlivspolitik for at sikre, at den er i overensstemmelse med gældende regler og vores praksis. Vi anbefaler, at du regelmæssigt tjekker denne side for eventuelle ændringer.”

Det er rigtig fint. Problemet er bare at du 1. Har skrevet at freeway intet har med arto at gære mere. De fremgår derinde.
Datatilsynet har du adresseret til borgergade. Det fraflyttede de i 2018.

Så jeg stoler ikke ret meget på at den måde i skriver i håndterer data på, reelt er den måde de bliver behandlet på.

6: morten M46
11/01, 20:44
morten

5 - Klit: Er det ikke ret OT? Freeway er formelt stadig med i Arto selvom de ikke laver noget nu og der ikke er formel firmakonstruktion. Så det er fuldstændig korrekt hvad der står. Om en adresse på Datatilsynet er forkert, er helt ærligt ikke min førsteprioritet 😊

7: Klit M36
12/01, 10:03
Klit

6 - morten: det er vel ikke OT at forholde sig til at der er ting der fortjener mere opmærksomhed inden du kaster dig over nye funktioner. Det er helt tydeligt at den side med privatlivspolitik er copy paste fra noget gammelt arto.dk. Men god fornøjelse med programmeringen.

8: morten M46
12/01, 16:13
morten

7 - Klit: Politikken er lånt fra Freeway og tilrettet - hvorfor skulle den opfindes igen når de har brugt juridiske kræfter på at udforme den og principperne er de samme? Det er rigtigt at der er ting omkring fx køb der ikke er aktuelle i øjeblikket, men de blev blot beholdt for at være på forkant med eventuel udvikling.

9: Klit M36
12/01, 19:39
Klit

8 - morten: Jeg går ud fra at du har læst det du har sat ind i privatlivspolitikken.
Jeg går også ud fra at du selv har sat reglerne her på siden.
Lad os tage et eksempel og her vil jeg gerne at du især forholder dig til ordet frivillige.
“Hvilke data indsamler vi?
Vi indsamler følgende typer personlige oplysninger, når du bruger vores tjenester:

Basisoplysninger: E-mail.
Tekniske data: IP-adresse, browsertype, log over din aktivitet på siden.
Frivillige oplysninger: Fødselsdato, køn, navn, landsdel, civilstatus.”

Jeg går derfor ind og ændrer ting vedr. min profil.
Fødselsdato:
“Udfyld venligst alle felter i din fødselsdato.”
Køn:
Køn er muligt at ændre eller at lade være med at angive. - i skriver dog ikke, hverken i privatlivspolitikken eller i reglerne at det har indflydelse på ens rettigheder her på siden.
Navn:
Det er muligt at slette sit navn.
Landsdel:
Også muligt at ændre
Civilstatus:
Også mulig at ændre.

Men ikke alle oplysninger er frivillige.
I har heller aldrig brugt udtrykket kundeservice om jeres redaktion.
Jeg holder derfor stadig fast på at privatlivspolitikken er helt skæv i forhold til siden og at det da gør mig lidt nervøs at det ikke er noget der har allerstørste fokus på siden at holde styr på privatlivet.

Men nu skal jeg ikke gøre din debat mere OT.
Lad os håbe at feed funktionen får færre fejl end privatlivssiden.

10: morten M46
12/01, 20:20
morten

9 - Klit: Du har ret i at fødselsdato er blevet et krav siden siden oprindeligt blevet udformet. Derudover har jeg svært ved at få øje på "helt skævt".

11: Lau M37
12/01, 23:03
Lau

Hej Morten. Godt nytår!

Jeg har gået og tænkt på den ting du nævnte med at der ikke ville blive indført en permanent chat på arto.
Hvad nu hvis det var en eventbaseret chat der kunne slås til og fra på specifikke tidspunkter hvor du så har et par frivillige moderatorer omkring dig der kan stå for at holde ro og orden i chatten når de finder tid til at åbne op for den et par timer i ny og næ.
Der kunne så evt være et sted hvor folk kan tjekke op på hvornår chatten næste gang er åben.
På den måde sikrer du at der altid er en til at holde øje og hjælpe til når sådan en chat ville være åben.

Ville sådan et koncept være for svært at sætte op?

12: flosk M35
13/01, 15:27
flosk

9 - Klit: Du kunne vel bare lade være med at bruge Arto og hoppe tilbage til Facebook, hvis du er så utilfreds med privatlivspolitikken. Jeg tænker at Morten og Arto i hvert fald passer bedre på dit privatliv end hvad META gør. 😉

13: morten M46
13/01, 15:30
morten

11 - Lau: Gruppechat har været foreslået et par gange før og jeg er enig i at det kunne være optimalt med en eller anden løsning, for at skabe lidt mere sammenhold og møde på kryds og tværs. Jeg tænker godt man kan finde en god model, hvis der måske også er nogle krav til hvem der kan deltage (ikke helt nye brugere etc.) 😊

14: Klit M36
13/01, 16:19
Klit

12 - flosk: jeg kunne også kommentere de ting jeg ser der er problemer med, så der er mulighed for at forbedre det.

15: Chano M41
13/01, 19:26
Chano

1 - morten: For lige at smutte tilbage til det oprindelige emne...

• Layoutet er meget kompakt, hvilket for mig får det til at fremstå meget rodet.
  • Billeder virker som om de er placeret hulter til bulter, når der er billeder i forskellige formater.
  • Det er svært at se kilden for aktiviteten (Debat, Opslagstavle, billeder)
  • Manglende mulighed for at filtrere aktiviteter på type, og dato.

Tænker måske en tidslinje ville være et mere praktisk design.

16: Chano M41
13/01, 19:29
Chano

9 - Klit: Jeg tænker at eventuelle fejl og mangler i privatlivspolitikken, skyldes der er mere fokus på at tage hensyn til netop folks privatliv, end på at lade som om man har en god politik.

Sidst jeg kiggede hade f.eks. facebook en meget fin privatlivspolitik, der starter med at sige de tager vores privatliv seriøst... Jeg tror mere på Arto, trods eventuele mangler, end Meta... Men det er nok bare mig der ikke er mistrosik, pågrund af småfejl?

17: Klit M36
13/01, 19:36
Klit

16 - Chano: nu er det 2. Gang Meta bliver nævnt og for at være ærlig så gider jeg ikke forholde mig til hvad de gør og ikke gør. Jeg ser ingen kvalitet i at sammenligne sig med nogen man mener gør det dårligere end en selv.
Men jeg forstår simpelthen ikke modstanden i at ville rydde op inden man arbejder videre på noget, jeg brugte 3 klik med ChatGBT og den spyttede noget ud, ud fra den oprindelige tekst, hvor der var taget hensyn til eventuelle fejl og mangler i forhold til hvad sådan en privatlivspolitik burde indeholde jf. EU lov mm.
Men jeg ser ingen grund til at fortsætte debatten, for lige om lidt kører den over på hvor lidt man kan bruge chatgbt til og hvor lidt man skal stole på det den spytter ud.
Jeg nøjes med det middelmådige og så må det jo være ok.

18: morten M46
13/01, 19:42
morten

17 - Klit: Jeg elsker ChatGPT og bruger det hele tiden, men man kan altså ikke bruge det til en juridisk tekst man skal tage ansvar for. Den nuværende privatlivspolitik er udformet af en advokat hos Freeway og lever op til det den skal - godt nok til et andet lignende site, men Arto må bruge den. Der kan så godt, som du påpeger, være nogle enkelte ting der skal opdateres 😊

19: Klit M36
13/01, 19:56
Klit

18 - morten: der er absolut intet farligt ved den tekst der er kommet ud af ChatGBT, den forholder sig blot til de ting i selv har forholdt jer til i den oprindelige tekst. Du kan læse den på min profil lige nu hvis du vil. Den bliver naturligvis slettet igen om ganske kort tid, da jeg ikke har nogen ret eller grund til at bruge den

20: flosk M35
13/01, 20:01
flosk

14 - Klit: Det er bare de færreste bruger herinde, som sidder og kigger på privatlivspolitikken. Det er langt bedre, at der bliver fokuseret på at rette fejl på de ting, som brugerne rent faktisk bruger, eller ændre noget, fx det forslag som vikka kom med er et godt forslag. Ja, selv Chano er kommet med gode forslag.

Når det kommer til META og Arto, så startede du jo selv ud med privatlivspolitikken og der er Artos væsentlig bedre. Jeg ved godt hvilken en jeg stoler mest på. 😉
ChatGPT er en god ting, men visse ting dur den ikke til, fx tekster som skal forholde sig til jura. Der har morten jo så garderet sig med en advokat fra Freeway.

21: Klit M36
13/01, 20:18
Klit

20 - flosk: jeg har på intet tidspunkt sammenlignet privatlivspolitikken med andre sider, jeg sammenligner ikke, jeg forholder mig udelukkende til den aktuelle side. Så det kan du glemme alt om at lægge over på min banehalvdel.

Og selvom folk ikke læser det, så skal den stadig være retvisende og korrekt.

Morten har taget en standardtekst som sådan set er ok, men som indeholder fejl i forhold til at være opdateret og til at passe til det her site. Han har så vidt jeg kan læse mig til ikke (forståeligt nok) haft direkte fat i en advokat.
Jeg får intet ud af at “vinde” den her diskussion. De eneste der vinder i at rette de fejl der kommer ind er Arto.dk og jeg vil altid være af den helt klare holdning at man skal rette fejl og mangler inden man arbejder videre med nye funktioner, for hvornår kommer man så til den del hvor man går tilbage og retter til?
Om et halvt år kan der risikere at være fyldt med brugere fordi man har ramt en niche, der kan også være helt mennesketomt og så forsøger man stadig at udvikle og finde den niche. Begge scenarier byder ikke på tid til at man sætter sig ned og retter fejl bagud.
Det klinger bare hult at man tager privatlivspolitikken alvorligt, når man ikke en gang har faktatjekket om oplysninger (heriblandt adresser) og termer som bruges på siden er korrekte.
Men jeg kan godt se at diskussionerne herinde altid ender med en hær af brugere der står og giver morten ret. Det er der bare ikke meget udvikling i, fremfor at finde de fejl der er og så få det rettet hurtigst muligt.

22: flosk M35
13/01, 20:30
flosk

21 - Klit: Hvor mange tror du seriøst der læser privatlivspolitikken? Både her, men også på andre sider? Det er virkelig de færreste som gør det - medmindre man altså er dig.
Jeg læser ikke altid privatlivspolitikken, oftest fordi de er fyldt med en hel masse uforståelige sætninger og jura, som kræver at man har sat sig ind i betydningerne. Artos privatlivspolitik er nem at forstå, den er simpel.

Som jeg skrev før, er det så ikke vigtigere at få fikset de fejl og mangler, som brugerne RENT faktisk bruger dagligt og ønsker?
Det er virkelig de færreste som sidder og læser dagligt i privatlivspolitikken, hvilket man jo skulle tro at du gør.

Det virker heller ikke til, at du kan acceptere at det ikke har første prioritet i udviklingen af det nye Arto. Lige nu virker det til, at der er en masse funktioner som skal på plads, tilpasses og rettes før, at man kan gå ind og rette på småfejl på undersider, fx privatlivspolitikken.
Da morten ikke har sat tal på, hvor mange aktive og online brugere der er, som der var på det gamle Arto, så ved vi jo ikke hvor mange brugere der er på Arto. Det er kun morten som gør det.

Ingen har tvunget dig til at få en bruger på Arto, det valgte du selv.

23: Klit M36
13/01, 20:37
Klit

22 - flosk: lige præcis den sidste sætning i dit svar gør at jeg ikke har mere at skrive med dig om. Det er mangel på respekt i en debat at slutte af med en sætning i stil med “hvis du ikke kan lide lugten i bageriet”

25: Tim X36
14/01, 08:57
Tim

@Flosk, Klit, I bedes lade være med det mundhuggeri her i debatten.
Morten har spurgt ind til feedback på en specifik funktion, hold jer til det emne.
Har i andre ting i gerne så ændret, så opret en ny tråd for det specifikt, så Morten kan få den feedback han efterspørger.

26: the1andonly M31
14/01, 10:07
the1andonly

Er enig med Tim, feedbacken morten har bedt om drukner i alt muligt andet

27: flosk M35
14/01, 14:08
flosk

25 - Tim: Jeg vil bare gerne vide hvorfor at Klit mener, at Artos privatlivspolitik er vigtigere end alle de andre funktioner, som brugerne RENT faktisk bruger. Har endnu ikke fået svar på det uden! (-:

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm