Jeg går ud fra at denne version af Arto, er bygget op på mobil version, men er der planer for fremtiden at den vil blive udvidet til at være en browser version på computere, ligesom i gamle dage.?
Jeg er ikke helt med på hva' du mener. Har du prøvet at åbne den på en computer?
Siden tilpasser sig automatisk browserens vindues størrelse, så hvis du gør vinduet for lille, vil du få vist siden på samme måde som på en mobil.
Jeg bruger kun Arto på Computer, og formaet er smalt, som om det er beregnet til mobil version, og ikke bred/stort som man kendte til i gamle dage, hvor det kun forgik på Browser.
3 - Madsls: Arto var ikke bredere, om noget var indholdet smallere end nu - der var dog en del sidepaneler, som fik det til at virke bredere, men ikke som sådan var en del af hoved indholdet på den side du nu var inde på.
Skærmopløsning var generelt også lidt mindre den gang, så det føltes større.
Du kan jo sammenligne med wayback machine.
3 - Madsls: Jeg ved ikke lige hvad du ville putte ud i siderne, hvis det ikke skulle være fyldt op med reklamer. På en moderne skærm med MINDST 1920px i bredden, og en størrelse på 24" eller mere, vil det ikke se ud af meget, men hvis man gør det meget bredere end det er nu, vil man skulle flytte øjnene ret langt for at læse en linje tekst. Så bare at gøre siden bredere, ser jeg ikke rigtigt som en løsning.
Med privat chat, er noget af pladsen i siden anvendt af den, men ellers har jeg svært ved at se, hvordan siden stadig kan være behagelig at læse på, mens siderne ikke bare er tomme.
Man kunne måske sliippe afsted med at gøre indholdsfeltet ca. 25% bredere, men meget mere end det, ville gøre det for bredt til at være behageligt, på min skærm (27" 1440p, browser vindue maksimeret.)
1 - Madsls: Nu om dage laver man typisk kun én udgave som passer til begge platforme for at spare tid. Men du har ret i at man godt kunne udnytte pladsen bedre i bredden, og jeg har også tænkt at man fx kunne have sin venneliste i den ene side, eller andet relevant 😊
6 - morten: Så vidt jeg kan se, kan man i hvert fald roligt øge bredden af indholdet fra 800px til 1000px, uden det betyder det store. Så det kunne være en start. 😉
7 - Chano: På selve siderne synes jeg ikke man kan, linjerne bliver for lange, og der bliver meget tomt på en linje, når man fx ser på quiz kategorier etc. Så hvis der skal være mere fyld i bredden, tror jeg mest på en ny kasse med fx venneliste el.lign. 😊
8 - morten: På debat oversigten ser det umiddelbart ud til, at kunne løses ved at vise et længere uddrag af første indlæg, end der vises nu. På quiz siden kunne det måske løses ved at vise hver quiz som et kort, i stedet for en liste, med en quiz på hver linje, ville man måske have 2-3 stykker på en linje, eller 2 kolonner med auto genererede quizzer i den ene, og manuelt oprettet i den anden.
Alle andre steder synes jeg umiddelbart det fungere fint, i hvert fald med mit stylebot hack sat sammen på maks 10 minutter. Anvender en bredde på 1000 px. hvilket gør at siden ser ud af mere, og stadig er behagelig at læse, men samtidig er det også tydeligt det ikke skal være bredere. 😉
Log ind for at kommentere.
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm