Debat Arto debat

1: Skoll M31
27/09, 10:53
Profilbillede af Skoll

Omkring Arto

Dette er nok mest til Morten..

Jeg ville høre om det er planen at opprioritere Arto fra hobby-projekt til egentligt erhverv, hvis det nu skulle stikke af med brugere og aktivitet? Og samtidig høre om der er en plan, eller udkast til plan, hvis dette skulle ske?

Jeg spørger mest af nysgerrig interesse, men måske også et snert af bekymring for at Arto skulle ende som et projekt der "bare" sælges videre, når og hvis det har nået en profitabel højde :D

2: morten M45
27/09, 13:26
Profilbillede af morten

1 - Skoll: Der er ikke nogen forkromet plan. Lige nu ser vi bare hvad retning det lige tager, det er jo også et spørgsmål om hvad dem der bruger sitet ønsker.

I øjeblikket kan en rigtig, rigtig god dag give 20 kroner i bannerindtægter, så selv med en 10-dobling af aktiviteten er vi ret langt fra noget fra noget der ligner en reel forretning.

Men selvfølgelig er det ønsket at få både aktivitet og økonomi op på et højere niveau - skulle det ske, tager vi den en dag af gangen derfra, der er ikke noget mål.

Lige nu er udfordringen at finde noget der kan tjenes lidt mere på, fordi det vil sikre at der kan prioriteres mere tid på udvikling fremadrettet.

Idéer er altid velkomne - også bare til ting der kan give noget mere aktivitet eller som man savner 😊

3: Tim X35
27/09, 16:22
Profilbillede af Tim

2 - morten: Jeg har hørt at lootboxes skulle være nok så populære! 🤣

4: Skoll M31
27/09, 18:42
Profilbillede af Skoll

2 - morten:

Idéer er der nok af!

1. Mennesker er flok og klikedyr, så eventuelt at kunne oprette klubber eller kunne gøre målgrupper for specifikt indhold mere præcise ville kunne øge aktiviteten drastisk, hvis det først fanger bare en lille flok.
  2. Et fuldstændigt redundant progression system, der giver fuldstændigt meningsløse bragging rights. Eventuelt synlige point på ens profil, baseret på online-tid, aktivitet i debatter osv. Så får vi muligheden for at "grinde" Arto!
  3. Alternativer til "prik" funktionen som på MSN Messenger og Facebook, der giver et "Arto" særpræg.
  4. Adskilt Arto-debat, et debatrum til idéer, et rum til ris/ros og eventuelt en "support-center" funktion oppe ved siden af "Quiz" til support relaterede mails.
  5. Salg af begrænset banner plads i de meget tomme sider 😃

Jeg håber idéerne bliver modtaget lige så godt som intentionen var med at sende dem 😃

5: Chano M41
27/09, 19:59
Profilbillede af Chano

4 - Skoll: Åh ja.. Profil point.. De var så hamrende ligegyldige, og alle gik SÅ meget op i det.

6: Tim X35
27/09, 20:01
Profilbillede af Tim

4 - Skoll: Sjovt... flere af dem du nævner, havde Arto før facebook osv. gjorde det sjovt.

vi havde profilpoint, kys/kram/etc. man kunne sende hinanden (ala prik), bannerpladser, langt flere forum (endda i grupper, der kunne have sine egne fora!) og et decideret supportsystem.

7: morten M45
27/09, 20:03
Profilbillede af morten

4 - Skoll: Klubber er en god idé, det er bare en lidt større opgave, tror man får mere værdi for tiden på nuværende tidspunkt med mere brede funktioner 😊

Ja, tidligere havde Arto både point og "achievements/badges". Profilpoint var en lidt underligt og abstrakt skabelse, men badges har jeg allerede på to-do så man kan optjene fx bronze, sølv og guld i debatten, fotoalbum etc. Det er en god funktion til at sikre at alle kommer hele vejen rundt 😊

8: Chano M41
27/09, 20:06
Profilbillede af Chano

7 - morten: Point var da ikke abstrakt.. Jo flere point, des mindre liv havde man. LOL.

9: Skoll M31
29/09, 10:56
Profilbillede af Skoll

En tilføjelse til idéer:

"Golden Ratio" design. Alting er meget centreret lige nu, og det er typisk mere behageligt for brugere at kigge fra venstre til højre, med venstre side som det centrale og højre side med 2-3 sekundære objekter.

Side note: Jeg har på ingen måde styr på web design, så jeg aner heller ikke hvor "normalt" det overhovedet er at tænke over eller benytte 🤣

10: Chano M41
01/10, 00:42
Profilbillede af Chano

9 - Skoll: Jeg er bestemt heller ikke ekspert.. Men jeg fortrækker at have det primære indhold ca. i midten af skærmen, og ikke bredere end hvad jeg kan se, uden at skulle flytte øjnene mærkbart. Hvis jeg skal flytte øjnene bliver det ret anstrængende at læse indholdet.

Hvad der er af elementer i siderne, er mindre vigtigt for mig, men samme regel om ikke at skulle flytte øjnene efter jeg har skiftet fokus til et side element gælder også her.

Hvor grænserne lige skal være afhænger naturligvis af hvilken skærmopløsning man anvender, skærmens fysiske størrelse og afstanden til skærmen. I mit tilfælde med en 27" skærm, og en opløsning på 2560x1440pixel, og en afstand på ca. 80-90 cm, passer en bredde på indholdet på omkring 1000px normalt ret godt.

11: Lau M37
02/10, 06:54
Profilbillede af Lau

Som jeg husker det originale arto var der reklame bjælker i hver side, men den menu vi ser i toppen i dag var i venstre side af skærmen.
Det er rart at menuen er centralt i toppen, men selve siden måtte gerne være en tand bredere for min skyld.

12: ScrumptiousDawg M25
02/10, 11:28
Profilbillede af ScrumptiousDawg

11 - Lau: times are changing ;D

13: Chano M41
02/10, 22:17
Profilbillede af Chano

11 - Lau: Kast det her i stylebot for Arto, og se om det hjælper:

@media (min-width: 1000px) {
  .menuBar, .phoneMenuBar {   
   width: 1000px;
  }

.container {
   max-width: 1000px;
  }

.forumHightlightBox, .frontpageBox, .quizHightlightBox   {
   width: 490.63px !important;
  }
}
14: Skoll M31
03/10, 15:00
Profilbillede af Skoll

10 - Chano: Der er vi alle jo forskellige 😃

Jeg har det bedst med at kunne rykke rundt, så jeg kan have 2, 3 eller 4 forskellige elementer placeret med primær indhold eller arbejdsdokument i venstre side(øverst venstre hvis der er plads mangel) og de andre forskellige elementer jeg skal bruge til det primære indhold rundt om.

Arto designet gør det lidt besværligt at indrette noget som helst rundt om, netop fordi det er helt centreret 😃

Pt. er min personlige løsning at jeg har 3 skærme, så arto får helt enkelt bare en hel skærm, når jeg bruger siden 🤣

15: Chano M41
03/10, 22:16
Profilbillede af Chano

14 - Skoll: Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Designet tilpasser sig jo til vinduet, i bredden.

16: Skoll M31
03/10, 22:45
Profilbillede af Skoll

15 - Chano: Designet er lige akkurat smalt nok til at det bliver visuelt frustrerende at have det som halvskærm, fordi det er centreret, så det kræver ekstra manuelt input, istedet for "bare" at bruge windows funktionerne til at lave opdeling på skærmen 😃

17: Chano M41
03/10, 23:38
Profilbillede af Chano

16 - Skoll: Så kan du jo prøve med det her, i StyleBot..

@media (min-width: 1000px) {
  .container {
   margin: unset;
  }

.menuBarContainer {
   right: unset;
  }
  .menuBar, .phoneMenuBar {   
  }

.container {
   max-width: 1000px;
  }

.forumHightlightBox, .frontpageBox, .quizHightlightBox   {
   width: 490.63px !important;
  }
}

Så flytter hele siden ud til venstre.

18: Skoll M31
04/10, 21:39
Profilbillede af Skoll

17 - Chano: Hvis vi nu lader som om at jeg er den dumme bruger, og har ekstremt begrænset erfaring med noget som helst backend..

Og efter en meget kort google søgning ikke kan finde StyleBot til Opera... Hvad gør jeg så? 😭

19: Chano M41
04/10, 23:11
Profilbillede af Chano

18 - Skoll: Undværer eller bruger en supporteret browser. Der er muligvis også en extension til opera, der kan det samme. Mener også man kan få en Opera extension, der tillader du installere extensions fra Chrome Web Store.

20: Otuzniak M30
I går 20:21
Profilbillede af Otuzniak

7 - morten:
Arto-point var meningen med mit liv, og jeg købte VIP mange år forud alene med det formål at få point.

Log ind for at kommentere.

Regler Privatliv Cookies Lys/mørk
Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm