1 - Simonfas: Hvad kan man bruge det til? Hvis du trykker "Like" på en besked jeg har skrevet, hva' betyder det så? At du synes det er en super interessant/spændende besked? At du har læst den? Hvad betyder et "like" på et socialt medie i virkeligheden?
Ej, hvorfor? Så begynder det jo bare at minde om Facebook, Reddit, Instagram osv., hvor folk begynder at høste likes.
Jeg synes ikke, at vi skal have likes her, vi havde det jo heller ikke på det originale Arto - omend at vi vistnok havde points af en art, men er ikke sikker.
Hvad er formålet?
det er jo ikke en timeline, delt med dine venner, din gæstebog er primært tiltænkt, kun at være beskeder fra andre til dig, så du vil kunne like dem.. for at du kan se at du har liket dem?
1 - Simonfas: Beklager at de andre er så negative 😃
Jeg har også tænkt tanken flere gange, men man skal nok lige finde formen. Jeg tror også man skal overveje hvor "sundt" det er med klassiske likes, og flere medier som Instagram og jo også begyndt at trække lidt i land igen, med at man kan skjule dem.
Men en form for tilkendegivelse af man som modtager (ikke nødvendigvis andre) har læst beskeden, synes jeg godt kan give mening. Altså at modtager kan give et hjerte el.lign. til beskeden. Det bruger man jo hele tiden på andre medier som anerkendelse af man har modtaget og læst beskeden 😊
6 - Tim: Der vil det give endnu mere mening ja, men synes også godt det kunne være i gæstebogen - om ikke andet kan det jo bare være noget man selv kan se 😊
5 - morten: Hvis man kunne give en åben konvolut, som modtager, der indikere det er læst, det ville fint give mening, men hvad end man kan give, skal det være klart og tydeligt hvad et klik på symbolet RENT faktisk signalere. For et like på Facebook kan reelt betyde hva' som helst.
6 - Tim: For chatten, kunne man sagtens kopiere de andre, og sende en "Set" markering, når beskeden faktisk har været vist på skærmen. Det er sådan alle de andre har gjort siden ICQ og MSN Messenger.
Log ind for at kommentere.
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm