Hva', kan se at der er kommet en quiz-side.
Er det ikke bare de mange quizzer, som der var på det gamle Arto? ;) Det kan det næsten kun være med de nuværende 7.177 quizzer
https://www.arto.dk/site/quiz/
Jo, det er quizzer fra det gamle Arto 😊
Men som du vil kunne se i toppen af hvert kategori, er det og nogle nye som er auto-genereret af ChatGPT. Det er planen at man på sigt kan foreslå nye quizzer som en admin så kan godkende og derefter auto-generere 😊
Og ChatGPT quizzerne er KLASSER over hovedparten af de gamle, i kvalitet. (Men kræver fakta kontrol efter oprettelsen. 😜 )
I Minecraft quizzen spørger den "Hvilket materiale kræves for at lave et tændstik?"
Men det rigtige svar er altså iron og flint!😊
4 - ScrumptiousDawg: Der er desværre nogle af quizzerne hvor svarene ikke er helt korrekte 😕 Det er planen at lave en funktion til at rapportere forkerte svar 😊
Nu når man har genoplivet quizzerne så har jeg lige to spørgsmål herom.
Hvorfor genoplive quizzer fra det gamle Arto? Mange af dem er absolut intet værd og giver ikke ret meget mening i forhold til hvordan internettet mm. Ser ud.
Kan det passe at man som bruger ikke kan oprette en quiz nu? Hvad har ændret sig ved de brugere der er på arto nu i forhold til dem der var her for 15 år siden, nu når man har taget en beslutning om at det ikke skal være brugerbaserede quizzer?
1) Det er rigtigt at mange af de gamle er af tvivlsom kvalitet, helt enig, jeg har dog også fundet adskillige jeg synes er sjove. Nu er de online, det er step 1, så kan man måske senere lave noget, så nogle kan blive markeret som "særligt udvalgte", så de får mere opmærksom og de dårligere falder lidt i baggrunden. Allerede nu ligger de nye øverst inde i kategorierne.
Uanset hvad er det godt at få noget content online, også selvom det måske ikke bliver brugt så meget, da det giver lidt trafik fra organiske Google søgninger 😊
2) Det kan sagtens være at brugerbaserede quizzer kommer senere, men alting tager tid og lige nu synes jeg det var et mere spændende projekt at lave et system hvor ChatGPT kan lave dem automatisk, for at få erfaringen 😊 Samtidig er brugerbasen stadig begrænset, og derfor tror jeg vi hurtigere får flere nye ind af ordentlig kvalitet, ved at fokusere på den automatisk process først.
I første omgang kommer der inden så længe mulighed for at foreslå emner til quizzer, og så kan en admin autogenerere dem hvis emnet 'godkendes' 😊
9 - morten: spændende med forslagene.
Jeg savner dog at der snart bliver mulighed for at gøre noget mere som bruger, der mangler mulighed for at kontakte brugere direkte. Der mangler en Chat, en åben gæstebog og andre ting der skaber aktivitet. Man kan sagtens være væk fra Arto et par dage uden at “gå glip af noget”
Jeg er klar over at det hele handler om tid og prioriteter men har i tid til at vente? Der er allerede forsvundet mange relevante brugere herfra igen som egentlig gerne ville jer (men som sikkert var begyndt at kede sig)
Hvis jeg skulle pege på en prioritet, så ville jeg få udviklet anmeldelsesværktøjet betydeligt, så vi som almindelige brugere kan være med til at fange de problemer der eventuelt vil være herinde.
Der er trods alt omkring 100 online ad gangen og som regel minimum 2-3 fra admin teamet, så en admin pr. 50/33 bruge burde være nok til at man godt kan få åbnet mere op.
For mig og MANGE andre kan man ikke sige Arto uden at folk vil nævne kommentaren “kiggede” og det synes jeg beskriver meget godt at det folk kan huske var den åbne kommunikation blandt brugere.
Og tak fordi at du tog dig tid til at svare. Jeg er bestemt ikke imod de tiltag du laver, jeg må dog indrømme at jeg keder mig herinde grundet flere begrænsninger på funktionerne og at jeg derfor frygter at jeg umuligt kan være den eneste. Så jeg frygter brugerflugt. Det er udelukkende derfor jeg flere gange presser på for at få “åbnet op”
10 - Klit: Gæstebog er jeg enig i, det er svært at få kontakt med nye brugere medmindre man har "mødt" dem i debat eller på opslagstavlen. Jeg er dog forbeholden for bare at åbne frit op som i gamle dage uden at en gennemtænkt model for at gøre det med minimalt misbrug. En helt åben klassisk "Chat" kommer ikke igen, det mener jeg tiden er løbet fra og det giver for mange problemer.
Der er ikke så mange alternativer til den nuværende model, selvfølgelig skal der ske fremdrift og det synes jeg faktisk også der gør - inden for den eneste tid er der kommet 1-1 kommunikation, den nye quiz sektion og generelle småforbedringer rundt omkring. Synes faktisk selv det ret meget på relativt kort tid.
Det er rigtigt, der var mange i starten med medieomtale og det er et andet niveau nu, men det er faktisk stabilt; det er for mig tydeligt at der er nogen der allerede har fundet et hyggeligt fællesskab herinde og antallet af sidevisninger er også stigende.
Anmeldelsesystemet ser jeg ikke det store behov for at gøre mere ved nu - måske der dog skal være lidt flere links til det rundt omkring. Men det virker fint, folk anmelder og admins håndterer de få sager der er 😊
11 - morten: det ville bestemt også være nok at åbne op for gæstebogen. Jeg har bare fået argumentet at det er svært at styre flere gange og det linker jeg straks sammen med at det må skyldes at det med at anmelde ikke er udviklet nok endnu.
Men fedt hvis der arbejdes i den retning, jeg synes blot at det bør være en prioritet for dig at få fundet den løsning der skal til, da det vil ændre en del i forhold til aktiviteten herinde.
Og det er en skam med chatten, da der skete mange sjove ting derinde. Men hvis det er valget er det selvfølgelig også helt OK 👍
11 - morten: hov glemte lige at kommentere på det med fremdrift. Det har du helt ret i og det er dejligt at det er fremdrift, gallerier osv. er en super fed feature. Quizzer mener jeg nok at man burde vente med i forhold til andre funktioner, men det vil jo altid være en vurdering du tager 👍
Må jeg spørge hvad du frygter der vil ske ved at åbne gæstebogen? Jeg ville være mere forbeholdende ved det private beskedsystem, med mindre i selvfølgelig kan læse med (hvilket jeg ikke tror er tilfældet)
11 - morten: Tænker måske man kunne overveje at sige hvis man kan ansøge en bruger, kan man skrive i deres gæstebog? Umiddelbart lyder det i hvert fald som et rimeligt kompromis mellem frit slag, og lidt begrænsninger.
12 - Klit: Så vidt jeg husker, var rigtigt mange af de problemer der var på gammel arto, hvor brugerene ikke kendte hinanden på forhånd, i chatten. Men kan huske forkert.
Evt. bruger-reguleret gæstebog/privatlivs indstillinger?
Eksempelvis 3 muligheder som brugere kan vælge imellem.
11 - morten: nu når Chat ikke kommer igen som man kender den fra det gamle Arto. Kunne man så ikke lave en chatsektion hvor man som bruger kan oprette en Chat og så kan folk joine. Så kunne brugere der har lavet chatten være den som modererer den og når brugeren så lukker arto ned eller blot trykker stop på chatten, så er den chat helt og aldeles slut?
Log ind for at kommentere.
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm