Debat Arto debat

1: morten M45
20/09, 23:50
Profilbillede af morten

Nu med besked system

Så er det muligt at skrive 1-1 beskeder med venner - indtil videre skal man lige ind i profilen og klikke på besked ikonet i øverste højre hjørne - det skal nok blive bedre integreret snarest :)

2: Chano M41
21/09, 10:36
Profilbillede af Chano

Uuuuhh.. Fancy... Bliver mere og mere som de gode gamle dage. 😉

3: Peterplet M36
21/09, 16:20
Profilbillede af Peterplet

Super cool 👍

Er afprøvet. 😊

4: morten M45
21/09, 22:48
Profilbillede af morten

3 - Peterplet: Perfekt. Har nok været lidt ustabilt i dag med samtaler der "forsvandt" i bunden, men det burde være mere stabilt fra nu 😊

5: Lau M37
21/09, 23:48
Profilbillede af Lau

Spændende at følge udviklingen herinde.
Var det også sådan det var med OG arto? Små skridt og en konstant udvikling der udmøntede sig i alle de funktioner og muligheder vi havde dengang.

6: Chano M41
22/09, 07:10
Profilbillede af Chano

5 - Lau: Som jeg husker det, kommer det an på hvornår du kom til sitet..

Hvis du var der i starten, gik det relativt langsomt med nyudvikling, da det dengang også var Morten der måtte gøre det hele alene. Mener ikke der blev ansat udviklere før Freeway kom ind i billedet, men derefter gik det noget hurtigere med at få lavet nye ting, da der var flere resurser. 😊

7: Tanjapigen1996 K28
24/09, 13:31
Profilbillede af Tanjapigen1996

Spændende at følge udviklingen på arto

8: TeknaRaven K30
24/09, 20:51
Profilbillede af TeknaRaven

Uuh Nice 😃

9: Klit M36
26/09, 20:26
Profilbillede af Klit

Nu er der styr på privatbeskeder og der er styr på anmeldelsesknap på profiler. Kan man så ikke snart få lukket op for at man kan skrive i folks gæstebog uden at man skal være venner?

10: Vikka K15
27/09, 15:34
Profilbillede af Vikka

Hvad betyder det når jeg får denne besked i min indbakke? 😳

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required 'DOC_ROOT/site/includes/nocache-headers.php' (include_path='.') in /var/www/arto.dk/public_html/site/user/notifications/ajax-list.php on line 3

11: morten M45
27/09, 15:35
Profilbillede af morten

Det skulle være fikset igen - har lige været ved at lave en større teknisk omstrukturering 😊 Sig gerne til hvis lignende fejl opleves andre steder.

12: Vikka K15
27/09, 15:40
Profilbillede af Vikka

11 - morten: Tak for svar. Hele min beskedbakke forsvandt og jeg kunne ikke logge ind igen. 😅
Men det ser ud til at virke nu. Tak. ☺️

13: Tim X35
27/09, 16:18
Profilbillede af Tim

9 - Klit: Det er måske lidt meget at sige der er styr på det.
Det er meget simpelt, det vi har nu.

14: Vikka K15
29/09, 11:26
Profilbillede af Vikka

Hvad sker der i beskederne?
Jeg havde fået to beskeder fra en jeg er ven med, men da jeg skal svare kan jeg ikke sende beskeden og jeg får meddelelsen “failed to send…”
Den jeg skrev med er også væk fra listen over venner? Er noget gået galt eller hvad? 🤔😳

15: morten M45
29/09, 11:33
Profilbillede af morten

14 - Vikka: Der er kun en måde hvorpå venskaber fjernes, det er via et automatisk job, hvis venskabet ikke overholder "under 18 reglerne". Altså at man som under 18 er venner med en ældre en +10, HVOR venskabet er ansøgt at den ældste part.

Ønsker man som under 18 at være venner med en +10 i alder, skal det være den yngste der har ansøgt og derved "startet" venskabet 😊

Så det må næsten være det der er sket, hvis et venskabet er fjernet. I så fald er det blot DIG der skal ansøge vedkommende om venskab, så slettes det ikke igen 😊

16: morten M45
29/09, 11:36
Profilbillede af morten

(Scenariet burde ikke kunne opstå i første omgang, medmindre den ældste bruger har haft justeret sin alder fiktivt ned under oprindelig ansøgning.)

17: Vikka K15
29/09, 11:36
Profilbillede af Vikka

15 - morten: tak for svar Morten. ☺️ Men i dette tilfælde var det altså omvendt. Det var mig der blev ansøgt, og jeg troede bare reglerne var ændret, så jeg accepterede bare. 😅
Men 1000 tak for din forklaring. ☺️

18: Vikka K15
29/09, 11:37
Profilbillede af Vikka

16 - morten: Okayy..? Hmm. Men tak for info. 🙂

19: morten M45
29/09, 11:40
Profilbillede af morten

17 - Vikka: Det er fint, du har intet gjort forkert, det er i så fald den anden person der må have nedjusteret sin alder midlertidigt, for at kunne ansøge (hvilket selvfølgelig er en problematisk omgåelse af reglerne fra den anden parts side!).

20: Vikka K15
29/09, 11:42
Profilbillede af Vikka

19 - morten: Men kan man rent faktisk søge venskab med en som er mere en +10 år fra ens alder, for systemet siger noget andet når jeg forsøger. Og jeg kan jo ikke se om anmodningen rent faktisk kommer frem. 🤔

21: Vikka K15
29/09, 11:47
Profilbillede af Vikka

19 - morten: Tak for svar. Jeg blev bare lidt “fuck hvad skete der lige for det”- agtigt. 😅

22: morten M45
29/09, 12:02
Profilbillede af morten

20 - Vikka: Undskyld, det var mig der huskede forkert. Jeg har lige tjekket efter.

Dem over 18 kan slet ikke ansøge dem under 18.

Dem under 18, kan ansøge en mand +10 år fra deres egen alder, og en kvinde uanset alder.

Jeg er OBS på at det er en kontroversiel skelnen, men det skyldes at vi tidligere så tegn på problematisk kommunikation, og derfor blev reglerne lavet sådan - så lidt restriktive så muligt, men restriktive nok til at løse det konkrete problem.

Husk at reglerne er der for en grund, nemlig for at beskytte de yngre brugere af siden, ikke for at genere nogen 😊

Jeg synes grundlæggende det fungerer, selvom jeg selvfølglig godt ved der sagtens kan være gode relationer på tværs af meget større aldersspænd. Online er man bare nødt til at være lidt ekstra forsigtig 😊

Det er naturligvis ikke ønsket fra Arto, bare at ødelægge en relation midt i en samtale, det er dog en konsekvens af omgåelse af reglerne fra den andens side, så allerede der skal du nok være lidt forsigtig 😊

Har I et andet sted I evt. kan kommunikere eller har I ingen kontaktoplysninger?

23: Vikka K15
29/09, 12:14
Profilbillede af Vikka

22 - morten: 1000 tak for dit svar. Jeg troede bare jeg havde misforstået enten reglerne eller din forklaring. ☺️

24: Vikka K15
29/09, 20:03
Profilbillede af Vikka

22 - morten: Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke så hele din tekst, så jeg fik ikke svaret på dit spørgsmål, undskyld. Men nej, så langt nåede vi aldrig mht kontaktoplysninger og nu kan jeg se at brugeren er lukket. Så never mind. ☺️
Men igen 1000 tak for din hjælp. 😊

25: Chano M41
01/10, 00:34
Profilbillede af Chano

16 - morten: Det KUNNE vel opstå, hvis den ældre part er LIGE på grænsen, og så har fødselsdag, så vil aldersforskellen øges med 1 år, og dermed være over grænsen.

26: morten M45
01/10, 00:43
Profilbillede af morten

25 - Chano: Ja, men det var ikke tilfældet lige her, har tjekket 😊 Har også tænkt på en form for karantæneperiode for bl.a. venneansøgninger, hvis man justerer sin alder ned, men indtil videre slettes venskaber bare automatisk ved et job for ikke at overkomplicere det 😊

27: Peterplet M36
01/10, 00:48

Morten. Man kunne også bare låse det så alder ikke kan ændres af brugeren når det er først er angivet første gang 😊, altså jeg kender ingen der er blevet yngre 😄.

28: Chano M41
01/10, 00:49
Profilbillede af Chano

26 - morten: Kunne i hvert fald være en idé måske lige at tage højde for at man kan have haft fødselsdag, for tænker det før eller siden vil blive et problem. 😉

29: Chano M41
01/10, 00:54
Profilbillede af Chano

27 - Peterplet: Tænker måske at det ville være upraktisk, da man kan vælge forkert, eller måske senere ønske at slette informationen.

30: Peterplet M36
01/10, 02:56

29 - Chano: Muligheden for at ændre alder kunne en admin eller Morten have 😊, men det kan så desværre stadig gøre at en bruger oplyser en forkert alder til en admin.

I forhold til at slette, burde det vil bare være kravet at alder skal oplyses korrekt og ikke er valgfrit. 😊

31: Kinetic M39
01/10, 04:16
Profilbillede af Kinetic

27 - Peterplet: Virkelig? Hvad der vil ske med det, er at folk blot sletter profilen, opretter en ny med korrekt fødselsdato. Plus lad mig spørge dig om dette: Hvem ville dog have lysten og energien, til at sidde og rette folks fødselsdatoer?

32: Tim X35
01/10, 06:53
Profilbillede af Tim

@morten
hvad med en model, hvor du begrænser hvor mange gange en person kan ændre sin alder? (f.eks. du får lige 1-2 muligheder hvis nu du kom til at vælge forkert, men ellers er det låst)

33: Chano M41
01/10, 16:26
Profilbillede af Chano

30 - Peterplet: Hvordan ville du forklare den i forhold til databeskyttelsesreglerne? Hvilket behov har Arto for at kende din fødselsdato, der gør at du ikke skal have ret til at få informationen slettet? Der er i hvert fald ikke umiddelbart noget lovhjemmel jeg lige kan komme på, så...

34: morten M45
01/10, 17:59
Profilbillede af morten

33 - Chano: Man kan ikke slette sin alder, det er et krav for at benytte Arto, at man skal oplyse sin alder. Så må man slette hele sin profil, hvis man ikke ønsker den oplyst. Det er et helt legitimt behov, og der er jo lovkrav der definerer hvad bestemte aldersgrupper må se af reklamer eksempelvis, så man er nødt til at vide det.

35: Chano M41
01/10, 18:14
Profilbillede af Chano

34 - morten: Ah ja.. Rekvalmer, den havde jeg ikke lige overvejet.

36: Lau M37
04/10, 16:59
Profilbillede af Lau

Er det et bevidst valg at der ikke er historik i de samtaler man har kørende?

Med fare for at personen man har skrevet til ikke ser ens besked før mange dage senere og så svarer på et tidspunkt hvor man har glemt alt om hvad man skrev.

Det ville være rart, hvis man kunne se hvad man selv har skrevet. 😊

37: morten M45
04/10, 17:07
Profilbillede af morten

36 - Lau: Der skulle gerne være historik, så det er nok mere en teknisk fejl, hvis beskedområdet er tomt. Har du prøvet at reloade siden?

38: morten M45
04/10, 17:09
Profilbillede af morten
  • men der mangler en samlet besked side, hvor man har overblik over alle de samtaler men har! 😊
39: Lau M37
04/10, 17:11
Profilbillede af Lau

Jeg testede lige 3 forskellige browsers.
Librewolf som er min main browser viser intet historik.
Brave og Edge viser hvad andre har skrevet til mig, men ikke hvad jeg selv har skrevet.

40: Lau M37
04/10, 17:13
Profilbillede af Lau

Okay, nevermind. Nu viser Librewolf også historikken fra andre. xD Jeg sværger jeg har ellers holdt øje med det de sidste par dage så jeg ikke brokkede mig unødigt. 😭

41: Vikka K15
04/10, 19:00
Profilbillede af Vikka

Man kan også blive ved med at skrive beskeder til en bruger der (tilsyneladende) ikke er på Arto mere. Det er lidt mærkeligt. Der kommer ikke en fejlmeddelelse. 🤔😳

42: morten M45
04/10, 19:10
Profilbillede af morten

41 - Vikka: Ups, skulle være fikset nu (der vil komme fejl om at man ikke er venner) 😊

43: Vikka K15
04/10, 20:09
Profilbillede af Vikka

42 - morten: Ok. Ja, det virker nu kan jeg se. 1000 tak for hjælpen. ☺️

44: Skoll M31
04/10, 21:34
Profilbillede af Skoll

34 - morten: Men det er ikke reklame-orienteret at ens alder vises offentligt frem, vel? Der tænker jeg teknisk set godt man kan gøre den offentlige alder valgfri, selvom Arto har informationerne. Det er udelukkende for at være på tværs, for jeg kan oprigtigt ikke se et nuværende problem med fremvist alder 🤣

45: Kinetic M39
05/10, 00:50
Profilbillede af Kinetic

42 - morten: Lidt off topic. Pt som jeg ser opslagstavlen, så er dato og klokkeslet forsvundet. Er det en fejl?

46: morten M45
05/10, 01:05
Profilbillede af morten

45 - Kinetic: Nej, det er bevidst. Hvis du bemærker det kører systemet kvinde-mand-(andet) for at sikre variation, og det var rodet at det så ikke fremstår kronologisk.

47: Kinetic M39
05/10, 01:27
Profilbillede af Kinetic

46 - morten: Jeg forstår. Mange tak for svar. Det er rart at man kan få svar på nærmest alt stort set. Klø på med udviklingen Morten. Jeg er spændt på, hvad du kommer på over tid 😊

48: cathrinelydia K33
05/10, 15:27
Profilbillede af cathrinelydia

Please giv os quizzer tilbage 😂 de var sjove

49: cathrinelydia K33
05/10, 15:30
Profilbillede af cathrinelydia

Nvm det har du allerede ordnet 😃

50: skattemor K20
I går 21:16
Profilbillede af skattemor

nej man kan ej jeg har ikke fået nogen beskeder