Debat Mad/drikke

1: CruWaRKi M39
06/08, 22:03
Profilbillede af CruWaRKi

Kotelletter i Airfryer??

Hej Alle,

Jeg havde lidt held med mig idag, og købte 4 kotelleter , som jeg skal lave til mig og en ven i morgen/svar gerne i morgen , da dét er lidt "sent" nu for mange,

men jeg har whiskey/bearnaisesovs/pastasovs, tænker at opvarme dét i en gryde ved siden af,

/lave lidt pastasalat med grøntsager, har i nogle forslag til minutter/erfaringer med kotelleter

i airfryeren ??

2: Chano M41
07/08, 12:26
Profilbillede af ChanoEn airfryer er jo i bund og grund ikke så forskellig fra en varmluft ovn, ud over effektiviteten. Og koteletter i en ovn bliver ofte kedeligt tørre.

Du kan muligvis afhjælpe det bliver tørt ved at sørge for det er godt marineret, eller putte noget vand ved, så vil dampen hjælpe lidt med at holde på fugtigheden i kødet.
3: Skoll M31
08/08, 08:01
Profilbillede af Skoll2 - Chano: Effektiviteten har så også ret meget at sige, specielt med airfryers. Generelt har jeg aldrig været fan af dem, men jeg må desværre indrømme at de faktisk kan nogle ting... Dryfry eksempelvis. Hvis man eksempelvis ikke vil dybstege, så er airfryers klart de bedste til at skabe noget der er så tæt på samme resultat som dygstegning, uden olie, og det pisser mig lidt af faktisk.. 🤣

Koteletter, tørret af, dyp i mel, æggebad og derefter panko, og smid dem i en airfryer. Bum! Sprøde og overraskende nok ikke tørre.(steak princippet, høj varme, lav tid)
4: Chano M41
08/08, 21:07
Profilbillede af Chano3 - Skoll: Ja, OK, man kan jo altid panere dem, det løser lidt det problem. Gør det naturligvis også på panden, og i en almindelig varmluft ovn.

Log ind for at kommentere.

Regler Privatliv Cookies Dark
Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm