Debat Musik og kultur

1: DKsimon M24
02/08/2024, 21:07
DKsimon

Hvilket sprog lærer i?

Er personligt stor fan af at lære fremmede sprog! Så Vil jeg gerne skyde et spørgsmål ud til alle, som har den samme interesse i det som mig. Hvilket sprog du er i gang med at lære?

2: TKnudsen M25
03/08/2024, 21:55
TKnudsen

Jeg kan lidt russisk. Jeg har lært det on/off i et års tid nu.

3: ScrumptiousDawg M25
12/09/2024, 16:04
ScrumptiousDawg

2 - TKnudsen: Hvorfor russisk?

4: Lamb 30
10/10/2024, 15:28
Lamb

(Fordi Russisk er et fantastisk flot sprog)

Har planlagt i årvis at lære Russisk samt Japansk.
Ville starte med at genopfriske mit Engelsk da jeg har mistet min Britiske accent, men min tur på sprogskole gik ringe og det tog pusten lidt fra mig.

Mit Dansk og Engelsk er begge ikke gode nok efter min standard og vil egentlig forsat gerne forbedre dem. (Dog for det meste er mine forventninger/krav bare for høje)

Andet sprog jeg er meget forelsket i, er Svensk, men har lidt valgt at ikke prioritere det, da jeg allerede kan Dansk.

Hvad sprog kan du lide?

5: DaggrySaga M36
14/01, 01:34
DaggrySaga

Jeg er i gang med Tysk på Duolingo og forbander den ugle langt væk. De har overhovedet ikke ordentlig hjælp til det grammatiske. 🙄
Det næste sprog jeg vil give mig i kast med er Spansk, som jeg altid har syntes er utrolig smukt.
Kan en lille bitte smule Japansk, men ikke nok til at kunne føre en samtale.

6: Garnglad K52
26/02, 13:08
Garnglad

Jeg er i gang med at lære græsk, men bruger også lidt tid på at vedligeholde mit tyske og franske.
Jeg bruger Duolingo, YouTube og nogle bøger, jeg havde i forvejen.

7: DingoDaisy K36
22/03, 23:09
DingoDaisy

Fransk 😊 Via Doulingo. Tog mig sammen til at betale for det, så jeg slap for reklamer og kunne træne så meget jeg havde lyst til, og det har hjulpet en hel del på at få mig til at blive ved med at bruge appen 😃