Debat Film/serier

1: realityawards X27
29/07, 16:30
Profilbillede af realityawards

YNDLINGS REALITY TV!?

Fortæl os hvad dit absolut yndlings realityprogram er?

Kommentar slettet af moderator.
3: hej M30
30/07, 20:52
Profilbillede af hejParadise Hotel dengang det gamle Arto fandtes. Det er sjovt, og genser lige nu sæson 6.
4: Klit M36
30/07, 23:46
Profilbillede af Klit1 - realityawards: hammerslag
5: laederfyr M31
01/08, 12:46
Profilbillede af laederfyrDahlgårds Tivoli.
6: laederfyr M31
01/08, 12:46
Profilbillede af laederfyr4 - Klit: Det er jo heavily scripted og ikke noget med reality tv at gøre.
7: Chano M41
01/08, 12:52
Profilbillede af Chano6 - laederfyr: Er der noget reality TV der IKKE har en eller anden form for manuskript, eller anden form for plan for hvordan programmet skal forløbe? Der er MEGET lidt der er tilfældigt på TV.
8: laederfyr M31
01/08, 14:06
Profilbillede af laederfyr7 - Chano: Og netop derfor burde det ikke kaldes reality TV, da det jo har mistet sin betydning fuldstændig, mest af alt takket være TV3 og dét at vi ikke har formået at opfinde et nyt begreb for den type programmer.

Men jeg nævner Dahlgårds Tivoli fordi det rent faktisk ER reality TV samt en række andre programmer fra den tid.
9: Chano M41
01/08, 21:22
Profilbillede af Chano8 - laederfyr: Nu kender jeg ikke lige det program du nævner, men jeg tvivler på der har været reelt "reality TV" hvor man faktisk kun ser den ægte, uiscenesatte virkelighed, det er simpelthen for kedeligt at se på.

Der har altid været tænkt over at caste de rigtige typer, så man får en passende mængde inkompatibilitet mellem deltagerene, og dermed får nogle konflikter, og "venskaber" der giver tilpas interessant TV.

Dertil kommer at man er meget selektiv med hvad man rent faktisk viser, man viser naturligvis kun de ting der faktisk får folk til at kigge med, så man kan få solgt sine reklamer.

Jeg kan ikke forstille mig at noget som helst reality TV skulle være fuldkommen uiscenesat. Heller ikke "Dahlgårds Tivoli" det er lige så opstillet som alt andet.
10: laederfyr M31
02/08, 00:10
Profilbillede af laederfyr9 - Chano: Jeg har ret og du tager fejl.
11: Chano M41
02/08, 12:47
Profilbillede af Chano10 - laederfyr: LOL...
12: cadamo K29
02/08, 13:47
Profilbillede af cadamo5 - laederfyr: dét var en programserie i topklasse 💪🏼
13: Klit M36
02/08, 20:43
Profilbillede af Klitlaederfyr og cadamo der er intet der slår Dahlgårds tivoli, det er et unikum af tv underholdning.

Chano den her gang tror jeg desværre ikke at du har ret, jeg tror ikke at nogen som helst kunne iscenesætte det der foregik i det program. Det var et tv hold der fulgte et omrejsende tivoli samt de folk der arbejdede der. Jeg tror ikke at de vidste hvad optagelserne skulle bruges til før de gik i gang og det var fra før der reelt var en genre der hed reality 😅 se det og bliv godt og grundig underholdt 🙌
14: Chano M41
02/08, 21:35
Profilbillede af Chano13 - Klit: Tja, det ved jo kun de medvirkende... Tvivler stadig på det var fuldkommen tilfældigt. Jeg tænker ikke reality TV er 100% efter et manuskript, men tænker at man gør hvad man kan for at få ting til at ske, eller måske eskalere til et niveau det ellers ikke ville have nået, fordi det er bedre TV.
15: Kinetic M39
03/08, 00:26
Profilbillede af KineticRobinson ekspeditionen 1998 og 1999.
16: Skoll M31
03/08, 09:47
Profilbillede af Skoll8 - laederfyr: Nu har jeg kun indirekte erfaring med ét reality show, med et familiemedlem der deltog i et. Som jeg forstår det, så filmer de vitterligt bare hvad der sker, intet script som sådan(måske nogle få pose shots til reklame). MEN.. I editing begynder de små narrativer der bøjer sandheden, gør noget mere eksplosivt end det egentlig er osv. Hvis det dog er gameshow reality, så er jeg ikke i tvivl om at der er en stor mængde scripting.
17: skattefar M28
15/08, 18:45
Profilbillede af skattefar"Hjemme hos Gitte". Tjek især sæson 2, det er fuldstændig vanvittigt hvad man måtte vise på tv den gang
18: Fotografen M41
17/08, 09:40
Profilbillede af FotografenFangerne på Fortet den gang Ove Sprogøe og Ole Ernst var vismænd. I videoen er det med Ove.
19: mikkel500 M30
17/08, 19:45
Profilbillede af mikkel500Robinson og Forræder og jaget vildt - kendte på flugt, Stormester.
Kommentar skjult, da bruger er slettet.
21: Tanjapigen1996 K28
03/09, 15:52
Profilbillede af Tanjapigen1996Paradise hotel (gamle)

Familien fra Bryggen

Log ind for at kommentere.

Regler Privatliv Cookies Dark
Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm