Debat Kærlighed

1: Emmy92 K32
28/07/2024, 01:59
Emmy92

Date en med børn, go eller no go

Godaften :)

Hvordan har I det med at date en med børn ?

Jeg er single og alene mor til to, og er derfor møg nysgerrig på emnet.

3: Tim X36
28/07/2024, 09:50
Tim

Det tænker jeg ikke så meget over,
det der tæller er om kvinden er en jeg kan se mig selv med, det er dog vigtigt at hun er interesseret i at få flere 😅

4: HamfraAalborg M27
28/07/2024, 12:12
HamfraAalborg

Jeg kan sagtens date en med børn, det kan jeg ikke se noget problem i, dog er det maks 2 børn og ikke flere😄 Og hun må gerne være færdig med at få børn, for jeg ønsker ikke børn, ihvertfald ikke som det ser ud nu. 😊

8: Pauline K15
28/07/2024, 16:17
Pauline

Ikke mig...er 15 ooops

10: Simonfas M20
28/07/2024, 19:56
Simonfas

@Willy du er alt for gammel til at kigge under fanen [kærlighed]...

Har man adgang til Arto, er man også tilladt til at må se og kommentere på alle sider.
Du skal ikke sidde herinde og digtere hvad man må og ikke må. Husk at feje foran egen dør, før du fejer foran andres.

Der skal være plads til os alle på Arto.

Undskyld det sure opstød.

Besked til emnet:

For mig er det hverken go eller nogo at personen jeg dater har børn eller ej. Jeg ser ikke noget galt med det, hvis man finder den rette. Så skal der også være plads til at personen har haft en liv før du mødte den person.

11: Emmy92 K32
28/07/2024, 21:33
Emmy92

Mange tak for at I vil deltage i denne lille ''debat'', samt at I alle er så ærlige med jeres svar 😊

Jeg selv har intet problem med at date nogle som har børn 😊

12: Skoll M31
29/07/2024, 08:52
Skoll

Om noget er det næsten et plus i min optik. Det giver langt bedre mulighed for at lære personen meget hurtigt bedre at kende, bare ved at se på hvordan personen er forælder. Det går lynhurtigt at finde ud af om man passer sammen på et dybere niveau!

13: Toppe M32
29/07/2024, 14:56
Toppe

For mig er det ikke det store issue, det er dog en lav værdi. Selvfølgelig ville jeg da hellere foretrække en uden.

Ulempen ved at date en single mor er jo nok, at hun er mere optaget i den uge hun har børn. Men det kan måske også være et plus, fordi så har man lidt frihed? 😅

Jeg tror dog mere det er spørgsmål om en single mor kan vælge den rigtige partner. Jeg synes, at se et mønster på, at de vælger de forkerte som så mange andre.

I mit fitness center er der denne fyr som var på date med en mor, som også går i samme center og denne fyr har en bodycount på over 1600(Han notere dem i note på telefon med navn og nr). Det var dog ikke det værste, fordi han åbenlyst siger at han havde en fortid med narko og et stadig misbrug med steroider. Så hun skulle gerne vide det.

Hvorfor ville man som mor, gå på date med en sådan mand? Hvad forventer man at bygge op?

Min pointe med det sidste er bare, at det er lidt som om en del mødre bare vælger forkert. Så er det næsten underordnet om man som mand er villig til at give det et forsøg.

18: Emmy92 K32
29/07/2024, 19:14
Emmy92

13 - Toppe: Kan heller ikke helt forstå dem, som vælger at være sammen med en som ikke helt er god i kanten.

19: LeimAsnikr M32
29/07/2024, 19:15
LeimAsnikr

kommer for mig an på om det er cool børn eller lidt nogle losers

20: Emmy92 K32
29/07/2024, 19:17
Emmy92

19 - LeimAsnikr: Nu bliver jeg lidt nysgerrig omkring, hvad din betegnelse for det er? Samt hvorfor det er vigtigt ? 😊

22: cadamo K29
29/07/2024, 19:30
cadamo

Jeg er selv forælder - og har en mand. Lol. Så det må blive hypotetisk.

Men jeg ville faktisk nok bare affinde mig med at være alene.

Sammenbragte familier er ingen dans på roser. Det stiller kæmpestore krav til overensstemmelse i de grundlæggende værdisæt.

Og en partner i, lad os sige 30’erne, der ikke har et (fremtids)ønske om børn, er også ret sjældent. Og JEG skal i hvert fald ikke have flere 🙈

… og en partner i samme alder, der slet ikke ønsker børn, så tror jeg også, det ville være stramt at have et forhold og have tillid til, at der trods alt er fuld accept af mine børn. For børnene skal der altså være plads til. De har førsteprioritet 100%, for det er sgu mig, der har sat dem i verden, og de kan ikke gøre til eller fra over for de voksnes beslutninger. De skal leve med de valg, deres forældre tager for dem, og så viser jeg dem altså gerne det hensyn, så længe de er hjemmeboende.

Så hvis ikke jeg havde min mand, så ville jeg have det glimrende alene og nyde “It’s my Way or the highway”, hvilket det også er rimelig meget nu - jeg går i hvert fald under kaldenavnet “diktatoren” 😅

23: LeimAsnikr M32
29/07/2024, 19:32
LeimAsnikr

tak hokus og til emmy:det er ikke som sådan nødvændigvis vigtigt men bare om jeg vil have lyst til at blive set sammen med dem.

vh leim 👍

24: Voss X33
29/07/2024, 19:40
Voss

1 - Emmy92: Jeg er absolut ikke interesseret i at have børn. Så jeg ville heller ikke date en med børn, medmindre børnene var i de sene teenageår. Så kan det måske gå.

25: Emmy92 K32
29/07/2024, 21:14
Emmy92

22 - cadamo: Må ærligt fortælle, at det også er først nu jeg til tider går og savner at være to 😊

26: Pinkorflow M38
30/07/2024, 19:57
Pinkorflow

jeg ser det personligt ikke selv som et problem at date en der har barn ell børn, det ville selvfølgelig komme an på hvor gamle de er.
men ellers er børn jo bare et plus et sted, hvis man ikke selv har nogle og man måske kan opbygge nogle fælles interesser med barnet.

27: Fenzigtv M28
31/07/2024, 20:13
Fenzigtv

jeg vil sige go har ikke noget imod børn

28: Chano M41
31/07/2024, 21:13
Chano

Ville nok helst være fri for, at børnene skulle med på en date... Men at date en med børn, tænker jeg ikke ville være et større problem.

29: Emmy92 K32
31/07/2024, 21:32
Emmy92

28 - Chano: ville nok også helst undgå at skulle have børnene med på date ☺️

30: Skoll M31
01/08/2024, 07:01
Skoll

29 - Emmy92: Ej da! En tur i parken, et tæppe og en masse legetøj og snacks, så har man da den perfekte familie date 🤣

31: Ralle644 M33
01/08/2024, 08:46
Ralle644

Jeg vil selv gerne finde en at stifte familie med, så jeg frasorterer selv alle med børn indtil jeg evt. selv har afkom.

32: Chano M41
01/08/2024, 08:55
Chano

30 - Skoll: Haha... Måske når tiden er til det.. Men fra starten ville det nok sætte en forkert stemning. 😜

33: Emmy92 K32
01/08/2024, 10:34
Emmy92

30 - Skoll: det ville måske være en ide, når man har datet i noget tid, og de skal møde hinanden for første gang 😊

34: Fightingstar K34
02/08/2024, 04:40
Fightingstar

Jeg har ikke som sådan noget imod at date en med børn, men hvordan det skal håndters kommer an på børnenes alder.

35: zkuffe9900 M34
04/08/2024, 06:44
zkuffe9900

ka ikke se længere ind min egen næsetip og fortetrækker at være alene ... så NO GO

36: NiklasHC M26
04/08/2024, 12:16
NiklasHC

Nej, jeg ser ikke noget problem i at date en med børn.

37: Petteri M36
09/08/2024, 19:40
Petteri

Som udgangspunkt er det ikke et problem for mig. Dog kan jeg godt lide at være spontan, og det kan være svært, hvis jeg skal date en med barn/børn af logistiske årsager.

Omvendt vil det også være dumt at udelukke muligheden, hvis den jeg gerne vil date, viser sig at være den rigtige for mig 😊

39: SunShine M37
13/08/2024, 10:37
SunShine

Nu har jeg ingen børn selv, men jeg har intet problem med, om hun har børn eller ej. Det lægger jeg ikke stor vægt på.

Jeg kan godt lide børn, så det er ikke noget, der vægter højt for mig personligt.

Jeg har intet krav om at få børn selv.

Det, jeg ofte har oplevet, når man ikke har børn, er, at mange kvinder desværre tror, at vi mænd uden børn ikke forstår eller gider børn, bare fordi vi ingen har selv. Det kunne ikke være et mere forkert synspunkt. Men mange kvinder har desværre den indstilling, har jeg bemærket.

Personligt er jeg god til børn, så jeg ryster på hovedet af de holdninger. Kvinder er ofte ret hurtige til at spørge, om man har børn. Men ja, sådan er livet. 😅

40: cadamo K29
13/08/2024, 21:28
cadamo

39 - SunShine: Jeg tænker, det er pga. din alder, at kvinder så hurtigt spørger, om du har børn. No offense 😂
Personligt ville jeg gøre det samme. Altså spørge “tidligt i forløbet”. Nu har jeg så også selv børn.

Og for mig - med al respekt - så tror jeg, at jeg godt kunne frygte at en “velvoksen mand” uden børn, eller et reelt ønske herom, er superegoistisk og ude af stand til at tilsidesætte egne behov 😅

Og jeg ved jo selvfølgelig også godt, at der kan være andre, helt legitime grunde til at det IKKE er tilfældet, men nu har man jo som regel paraderne lidt oppe i et evt. datingliv 😊

41: Petteri M36
13/08/2024, 22:28
Petteri

40 - cadamo: Nu er jeg selv 35. Jeg har valgt karriere og rejser fremfor et liv med børn. Jeg synes der skal være plads ti,l at der er mænd - og kvinder - i 30'erne som endnu ikke har børn.

Omvendt kan man også sige, at får man et barn som 21-årig, har man så livserfaring nok til at opfostre et barn, som man skal leve med resten af sit liv?

Jeg synes der skal være plads til alle. Man skal ikke dømme på coveret, men udforske den man gerne vil date. Vi er alle forskellige, og har forskellige ønsker og sådan skal det jo også være 😊

42: cadamo K29
13/08/2024, 23:03
cadamo

41 - Petteri: jeg vil heller ikke gøre mig selv til dommer over rigtigt og forkert - for der findes jo umiddelbart ikke noget facit. Og ja, der skal være plads til alle.

Nu fik jeg selv børn “tidligt” set med nutidige øjne, og det har klart nogle fordele. Det er lettere at være vågen 4 x om natten, når man er i start 20’erne end slut 30’erne. Allerede nu har jeg da mine skavanker 😊 livserfaring er jo so so. INTET kan forberede én på livet med børn, der kræver så meget selvopofrelse i en periode uanset du er 23 eller 37. En periode, der føles så lang, når man er i den, men retrospektivt var så forfærdeligt kort.

Men det har også sine ulemper - især ifht. Karriere. Hér kan jeg godt mærke, at jeg har “spillet kortene forkert.”

43: SunShine M37
13/08/2024, 23:10
SunShine

@cadamo Nej, det synes jeg faktisk ikke. Jeg har fået det spørgsmål de sidste 10 år, og det er helt forkert at kalde det "superegoistisk".
Det synspunkt hænger slet ikke sammen med virkeligheden.

Grunden til, at jeg ikke har børn, er, at jeg har prioriteret karriere, uddannelse, hus og bil, og jeg har endnu ikke fundet den rette person, som jeg ønsker at starte en familie med. Det gør mig på ingen måde til en egoist.

Med en mand, der ikke har børn, er du også fri for potentielle problemer med en ekskone og familie drama.

Jeg arbejder som freelance IT-konsulent og skifter mellem jobs rundt omkring i Danmark, så jeg arbejder rigtig meget.

I de korte perioder, hvor jeg afventer mit næste IT-projekt, arbejder jeg som pædagogmedhjælper i forskellige børnehaver. At påstå, at folk uden børn er superegoistiske, kunne ikke være mere forkert. Jeg kan nemt finde mange mænd med børn, som er langt mere egoistiske.

Det har intet med egoisme at gøre, om man har børn eller ej...

@Petteri, jeg er fuldstændig enig med dig. Stor respekt for dine valg, og at du står ved det, DU ønsker. Jeg kan fuldt ud følge dig! 👍

44: Petteri M36
13/08/2024, 23:33
Petteri

42 - cadamo: Nu har jeg ingen børn, så jeg skal ikke "kloge" mig på hvordan det er at have nogle. Men ja. Der er nemlig fordele og ulemper ved det hele. Det vigtigste er vel også at man er glad for det man har 😊 Jeg flyttede til Hovedstaden udelukkende for at arbejde og tjene penge. At finde kærligheden derovre var slet ikke i mine tanker. Nu bor jeg i Jylland, hvilket passer mig bedre på alle parametre.

@SunShine - Tak. Jeg kan sagtens glæde mig på andres vegne. Så længe de ikke skal blande sig i hvordan jeg lever mit liv, så blander jeg mig heller ikke i deres 😊

45: SunShine M37
13/08/2024, 23:57
SunShine

@Petteri Helt bestemt. 😊

46: Chano M41
14/08/2024, 12:56
Chano

43 - SunShine: At prioritere din karriere, uddannelse, hus og bil, altså DINE behov, over at få børn og derefter prioritere deres behov over dine egne, er så vidt jeg ser det, ordbogsdefinitionen af at være egoistisk. (Den kan findes her: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=egoistisk )

Det næste spørgsmål er så, er det OK at være egoistisk. Og kan det ikke være mindst lige så egoistisk at vælge at få børn? Tænker de fleste der planlægger at få børn, føler en eller anden form for behov for at formere sig, så det er også en måde at varetage sine egne behov på.

Så at sige det ikke er egoistisk ikke at få børn, vil jeg mene er forkert, men samtidig ser jeg heller ikke noget galt i at træffe det valg, og vælge at være egoistisk, i den henseende.

47: SunShine M37
14/08/2024, 13:52
SunShine

@Chano Der er jeg så uenig. Jeg kan ikke se noget egoistisk i at vælge min vej.

Vi kan tale om egoisme, hvis jeg fik børn og derefter slet ikke havde tid til dem, fordi jeg prioriterede arbejde og andre ting for mine egne behov. Både børn og dyr kræver tid og opmærksomhed, ellers bør man ikke få dem.

Der er også mange, der får børn uden at overveje, om de overhovedet kan leve sammen på længere sigt. Jeg har heller ikke fundet den rette, så jeg kan ikke se, hvordan det er egoistisk.

Jeg mener, det er at skære alle over én kam.

Så for en gangs skyld kan jeg ikke helt følge dig her.

48: Skoll M31
14/08/2024, 15:22
Skoll

47 - SunShine: Det vil altid være egoistisk at vælge sine egne behov først, men der er intet i vejen med at være at egoistisk, det er jo helt simpelt bare at tænke på sig selv og hvad man kan holde til og hvad man gider. Det er kærlighed til sig selv og egne behov(Skal ikke forveksles med usundt og overdrevent ego, som man ser ved folk der mangler empati og sympati)

På den modsatte side kan jeg ikke se noget altruistisk ved hverken at få børn eller lade være, jeg kan derimod godt se det egoistiske i at få børn.

Det er sundt at sætte sit ego i fokus, det er at tage vare på sig selv, før man tager vare på andre.

Det er også en filosofisk debat. Er det eksempelvis altruistisk eller egoistisk at gøre en altruistisk handling, hvis målet er egoistisk? Altså at gøre noget godt for andre, for selv at få det bedre med sig selv.

49: Chano M41
14/08/2024, 16:51
Chano

47 - SunShine: Tror måske bare vi har forskellig opfattelse af hvad det vil sige at være egoistisk, jeg holder mig til ordbogens forklaring, hvilket ikke nødvendigvis gør det at være egoistisk til noget negativt.

At jeg tager min unge med i LegoLand, er også en egoistisk handling fra min side, jeg elsker at gøre noget sammen med ham, som han også synes er fedt, da et af mine behov er at sikre mine børn har nogle gode oplevelser.

50: SunShine M37
14/08/2024, 17:13
SunShine

@Chano Fair nok, at du ser det på den måde. Egoisme er bare ofte opfattet som noget negativt.

51: Petteri M36
14/08/2024, 18:11
Petteri

Jeg ved ikke om man er egoistisk bare fordi man ikke vil have børn. Vil jeg ikke have børn, er der to muligheder:

• Finde en partner der har de børn han/hun vil have
  • Finde en partner som heller ikke ønsker børn

Ingen af disse årsager finder jeg egoistisk - hvis vi skal benytte præmissen om at man er egoistisk hvis man er en mand i 30-erne uden barn.

Hvis man møder én som gerne vil have børn og ikke selv vil, så kan man stille spørgsmålet om man så er det rette match 😊

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm