Debat Mad og drikkeAf tidligere bruger 26/07/2024, 23:16 Carry pulver og smørHemmeligheden i at få carryen til at smage godt ligger i mængden af fedtstof man bruger. Indere bruger olie, jeg er dansker så jeg bruger smør og en hel pakke smør gør underværker. ![]() 2 - canipetdatdawg: Karry er et blandingskrydderi, den bedste er den du selv har blandet. ![]() @canipetdatdawg: ![]() Og bevæger du dig ud i den verden, kan jeg kun anbefale at du finder en bazar/etnisk grønthandler/etc. da de i min erfaring ofte har et godt udvalg af krydderier, der er af bedre kvalitet, og LANGT billigere end hvad du finder i supermarkederne. ![]() 4 - canipetdatdawg: Ligner jeg en der selv blander min karry? LOL. De ingredienser der lader til at gå igen, er Gurkemeje, Spidskommen, Cayennepeber og/eller Chili. Resten leger man sig til. Personligt er jeg for doven til den slags, så køber bare denne: https://www.santamariaworld.com/dk/produkter/karry/ ![]() 9 - canipetdatdawg: Haha.. Snydt.. Men holder stadig på, ved at lave den selv, kan man få den bedste.. ![]() Hjemmelavet karrypasta: Bare fyr en masse orientalske krydderier i en morter og bank løs, indtil du synes det smager godt(Det skal smage MEGET kraftigt, da det fungerer ligesom koncentrat) Hvidløg er dog ret vigtigt, da det fungerer som en binder til de andre ting. Friske krydderier er bedre! Og undgå at blende det fremfor morter, da det skærer det op, det moser det ikke til en paste. Det er lidt ligesom at lave pesto faktisk.. Få inspiration fra andre opskrifter online, så man ved tilnærmelsesvis hvilke smage der passer sammen, og husk at smage på ALT 😃 |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm