Hvad mener du med høj og lav værdi?
Jamen Høj Værdi for mig, ville f.eks være attraktiv krop, styr på familie livet, moderat energi.
Ting som er positive for mig, og som jeg føler, har en værdi for mig og som jeg gerne ser i en partner.
De Lave Værdier, er for mig; rodet familie forhold, dovnhed og høvding-adfærd.
Det er noget som jeg ser, har lavt værdi i hvad jeg ser i en partner, og som jeg ikke orker.
3 -
Toppe: så altså: “høje værdier” = turn ons.
“Lave værdier” = turn off’s eller decideret red flags?
Ja, som sådan. Jeg har lidt den her forestilling, at noget som er rigtig godt, at det ikke er for andre.
Turn on/off virker lidt som noget mere subjektiv fantasi. Jeg ved ikke om det giver mening?
Red flags er måske sådan meget mere definitivt “NOWAY”/Væmmelse.
Altså, der er jeg måske mere sort/hvid.
Jeg kunne, definitivt, aldrig leve med én der tog stoffer. Eller brugte mange timer dagligt foran computeren.
Eller som ikke havde noget som helst dybde i forhold til filosofiske, eksistentielle spørgsmål - og generelt videbegær. Det er ok ikke part out at være enige om alt, men man er sgu nødt til at have gjort sig nogle overvejelser om det meste.
Jeg forventer også, at man gør sig lidt umage. At man ikke ligner Justin Bieber på en restaurant. At man bqre et par dage i ugen kommer tidligere hjem fra job end kl. 17😮0.
At man selv fjerner sit beskidte tøj fra badeværelset. Sådan kunne jeg blive ved i en evighed, for landet ligger sådan, at efterhånden som jeg er blevet ældre, har fået børn osv., så er livet faktisk lettere alene - med børn, end at skulle have en voksenbaby også.
Ja, vent, jeg er faktisk rigtigt krævende. Min kæreste har faktisk et hårdt liv. Jeg sætter store krav - det siger han selv.😉
Jamen det føler jeg virkelig også er det helt rationelle syn! 😊
Og ja stoffer er bare red flag. Det er ikke engang en værdi/turn.
Og som du nævner med en selvstændig mand, det er jo høj værdi. Det er jo få kvinder som vil nøjes med mandebarn.
Jeg tror det er mange mænd, som har svært ved det huslige og skiftning af bleer. Jeg synes, at kunne fornemme et mønster blandt kollegaer og deres mænd og min svoger. Så de er presset 🙈
Jeg bliver lige nødt til at vide den med Justin Bieber, altså vi snakker om du ser din partner i jakkesæt og ikke cowboybukser med vest? 😊
7 -
Toppe: og barsel … øvvv, hvorfor skal de tilsidesætte deres vigtige job? For så bagefter at savne, da de var så små og nuttede.
Og bare basic household. Hvis jeg døde, så ville der gå 14 dage, før vasketøjet hobede sig op, bilen trængte til at få påfyldt sprinklervæske … eller bare blive tanket. Æv. Støvsugerposen er fyldt. Hvordan skifter man sådan én? 🤔
Og med Justin Bieber, ja. Der er seriøst intet pænt i vest uden nogt under. Lol. Så ville jeg til hver en tid foretrække jakkesæt.
I øvrigt, en mand der dufter godt og er velklædt, kan godt gå fra at være en 7’er til en 9’er fx. Hvis det endelig skal være med dén på.
…. Og hvis der så også er format og selvstændig hjernekapacitet. Pling, pling.
😂😂 Det er så vildt, at hvis du allerede har den perfekte, at man ikke sætter sig ind i de ting som mand. Jeg har dog haft nogle skadet bekendtskaber, som mente at jeg var homo fordi det så rent ud hos mig.
Jeg har som altid Gabba jeans, Mos Mosh skjorte(Ja, de laver dem til mænd), Gant sko og en selected blazer på så tænker jeg gør det rigtigt.
9 -
Toppe: arj, han er sgu langt fra perfekt … men nu skrev du jo selv, at det ikke skulle være urealistisk 😂😂😂
Lol. Folk der dømmer folk på miljøet og dén slags. Bliver så træt. Det er sådan nogle åndssvage kønsdiskurser. Min datter ELSKER gravemaskiner og kan nemt adskille en gummiged fra en minilæsser fx. Det er måske ikke særlig “piget”, men det gør jo ikke hende til mindre pige, vel 🤦🏼♀️
Jeg går ikke op i mærker og dén slags, men har man tøj på, som man er komfortabel i - og ikke ligner én der skal tilbringe weekenden foran fjernsynet, så er det helt sikkert glimrende 👍
Haha, nu føler jeg der er noget håb for mig at finde den rette. 😂😊
Nej da! Det er så vildt, at folk dømmer på den måde. Jeg tænker også, at det må være en usikkerhed, som de besidder. Det ville for mig være høj værdi, hvis en kvinde har en interesse som hun dyrker/kan lide og så er det underordnet hvad det er. Det har, som du nævnte noget videbegær.
3 -
Toppe: Aaah okay, så forstår jeg bedre. Jeg var i tvivl om du snakkede om objektiv, samfundsmæssig eller subjektiv værdi, og hvem værdierne skulle være for 🤣
Som regel plejer jeg først at tænke "Hvad kan jeg tilbyde, som tilfører værdi til en partner?" og jeg ender altid det samme sted, med at det jeg søger i en partner skal være komplimentarisk til hvad jeg byder ind med.
1. Nysgerrighed - Jeg har ADHD, så jeg har mine "brain farts", hvilket gør nysgerrighed, frem for dømmende, en ren nødvendighed hos min potentielle partner. Struktur og organisering er svært for mig, så når jeg fejler i nogle simple ting, så vil jeg kunne forvente nysgerrighed, istedet for at blive dømt for noget jeg essentielt ikke kan gøre for.
2. Loyalitet over for relationen - Loyalitet har mange ansigter, men jeg ser det som positivt med en partner der kan snakke og forhandle hvordan man bedst udviser loyalitet overfor relationen.
3. Kommunikation - Åben og moden kommunikation. Jeg kan og gider ikke hints, medmindre det er i leg.
4. Ærlighed - Jeg forventer altid ærlighed. Jeg er relativt analystisk orienteret, så jeg glemmer ofte at tage hensyn til andres følelser, så det har jeg brug for at vide med det samme, hvis jeg sårer en potentiel partner.
Men helt generelt stiller jeg ret høje krav til mine eventuelle partnere, fordi jeg selv stiller høje krav til mig selv. Villigheden til at lære og forstå trumfer dog. Det sætter jeg mere pris på end noget andet!
Kommentar skjult, da bruger er slettet.
13 -
Willy: Hvem har bildt dig det ind?
jeg er lige glad med om hun har en drømme krop eller hun ligner en model bare jeg synes hun ser godt ud og er sød og loyal alt andet rager mig en bønne
15 -
zkuffe9900: bare lige for at udfordre dig lidt på de ellers meget beskedne krav: Er det ikke vigtigt for dig, at I har nogenlunde samme værdier og drømme for livet? Det dér med den pæne krop er et meget overfladisk og i sidste ende ligegyldigt krav. Selvfølgelig skal man grundlæggende finde hinanden tiltrækkende, men et parforhold indeholder så meget andet end sex, så det er vel ret vigtigt at kunne tale sammen og have noget til fælles?
Kommentar skjult, da bruger er slettet.