Debat Mad/drikke

1: Myre K21
23/07, 15:07
Profilbillede af Myre

Hvordan undgår man, at det sprøjter over det hele?

Hvordan undgår man, at det sprøjter over det hele, når man steger bacon?

2: Chano M41
23/07, 15:09
Profilbillede af ChanoPut det i mikroovnen med køkkenrulle over og under. Alternativt streg det i en AirFryer eller almindelig ovn, her kan du lægge bagepapir over og under. Hvis du anvender varmluft kan du med fordel bukke hjørnerne på de to lag af bagepapir, så de ikke flyver fra hinanden.
3: Rizzministeren M31
23/07, 15:24
Profilbillede af RizzministerenChano - Bliver det rent faktisk godt af at komme i mikroovnen? Jeg plejer bare at smide det på en bageplade i ovnen med bagepapir under, men ikke over. Det virker ganske fortræffeligt.
4: Chano M41
23/07, 16:10
Profilbillede af Chano3 - Korupt: Hvis du ikke lægger noget over, så sprøjter det ud i hele ovnen. 😉

Jeg har ikke selv lige prøvet at stege skriver i mikroen, der skulle være sprøde, men har hørt det bliver fint. Sidst jeg selv gjorde det, var det bacon tern, der skulle i en sovs, og ikke behøvede være sprøde, det fungerede også fint.
5: Rizzministeren M31
23/07, 16:15
Profilbillede af RizzministerenChano - Tak for tippet, den må jeg lige tage til efterrretning! Jeg troede faktisk ikke det sprøjtede så voldsomt, men man lærer jo noget nyt hver dag, siger de kloge hoveder!
6: Tim X35
23/07, 16:29
Profilbillede af Timjeg laver næsten udelukkende bacon i ovnen, det er klart den letteste måde at lave det på, og sikre at det bliver præcist som jeg ønsker det.
7: Voss X33
23/07, 17:50
Profilbillede af VossJeg laver altid bacon i ovnen. Medmindre jeg også skal stege æg, så er man næsten nødt til at stege æggene i baconfedtet.
Kommentar skjult, da bruger er slettet.
10: Rizzministeren M31
23/07, 18:35
Profilbillede af RizzministerenMagnuss - Det lyder yderst interessant. Umiddelbart tænker jeg at sådan noget brandvarm fedtstof, der sprøjter ud over det hele, godt kan være problematisk med gummihandsker. Gummi og høj varme plejer ikke at være en god kombo. Kan du uddybe nærmere hvordan du gør?
11: HarryPatter M31
23/07, 21:15
Profilbillede af HarryPatterÅh, det er en klassiker! Det handler om at tage det stille og roligt. Start med at varme op langsomt og sørg for at være blid. Hold en god afstand, og lad være med at røre for meget ved det, så undgår du en vild sprøjtefest.
12: Klit M36
23/07, 22:19
Profilbillede af Klitmyre jeg har luret dig med din clickbait overskrifter 😂
Nuvel jeg fik et til engang i fjernsynet og det virkede faktisk!
Hvis man lægger sit bacon op på en pande og hælder nok vand henover det, så ens bacon lige præcis bliver dækket til og opvarmer det derefter. Når vandet så er væk, så lader man det stege videre på panden lidt tid endnu (du kan se hvornår det er færdig)
På den måde får du
1. Sprødt bacon som ikke bliver tørt.
2. En mere fedtfattig bacon, da der ikke behøves ekstra fedtstof i starten.
3. En mere sprøjtefri madlavning, da man kun bruger det naturlige fedt fra dit bacon og da det hele er tempereret når stegningen går i gang.

Og jeg tager den lige i opløbet, jeg var også selv skeptisk i forhold til vand, men det virker.
13: Otuzniak M30
23/07, 22:48
Profilbillede af OtuzniakSkru ned for varmen og giv kødet tid i stedet for chokterapi eller køb en emhætte, der er så vanvittig, at den suger det op før det sætter sig.
14: Myre K21
23/07, 22:49
Profilbillede af Myre8: Magnuss: Kan da godt være jeg burde overveje at skifte karrierevej...
15: Myre K21
23/07, 22:50
Profilbillede af MyreSagen er den at min ovn har valgt at stå af ): Så desværre ikke muligt at lave det i ovnen
Kommentar skjult, da bruger er slettet.
17: flosk M35
24/07, 03:23
Profilbillede af flosk12 - Klit: Det er sgu da ikke nødvendigt at bruge fedtstof til at stege bacon. Der er da rigeligt fedt på bacon til, at det kan stege i sit eget fedt.
18: Chano M41
24/07, 07:58
Profilbillede af Chano16 - Magnuss: Har du sikret, din mikroovn ikke også kan fungere som almindelig ovn, det er der faktisk en del der kan. 😉

17 - flosk: Vil mene det er en fordel, med en lille klat, så man kan se hvornår panden er klar. Men behøver bestemt ikke være ret meget.
19: Klit M36
24/07, 08:05
Profilbillede af Klitflosk det er heller ikke meget, men lidt fedtstof har jeg erfaret der skal bruges ind til at det naturlige fedt på et baconstykke er smeltet
20: Myre K21
24/07, 08:57
Profilbillede af MyreJeg plejer nu også bare at stege bacon i dets eget fedt og endda hælde fedt fra undervejs

Log ind for at kommentere.

Regler Privatliv Cookies Dark
Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm