Debat Politik

Af tidligere bruger
17/07, 02:25

Stemmeret er ikke en forpligtelse

Man er ikke forpligtet til at stemme.det er kun en option hvis man har nogle politiske ideer som man gerne vil se ført ud i livet.

Yip M36
17/07, 15:58
Profilbillede af YipMen sofavælgerne brokker sig alligevel, det er sgu ikke fair.
Chano M41
17/07, 16:03
Profilbillede af ChanoYip > Hvis der ikke er en eneste af dem der stiller op, jeg synes fortjener min stemme, hvad skal jeg så stemme? En blank stemme betyder jo INTET, måske det rykker lidt på valgdeltagelsen, men det det ændre ikke på den støtte de enkelte partier/kandidater får.
cadamo K29
17/07, 16:11
Profilbillede af cadamoJeg er uenig. Jeg synes, man er forpligtet til at stemme for at støtte op om demokratiet.

En blank stemme betyder, at man har værnet om demokratiet.

Vi har et helt fantastisk demokratisk system - omend det også har sine bagsider, selvfølgelig.

Men modsat USA, hvor ens stemme faktisk er “spildt” og “unødvendig”, hvis den modsatte kandidat vinder, så har hver stemme indflydelse hér, for at få repræsenteret det parti, man er mest enig i på de områder, der har størst personlig værdi for én.
Nytter det noget? Ikke altid. Men det nytter slet ikke, hvis man ikke stemmer.

Jeg ønsker ikke en demokratisk form som USA, eller endnu værre et diktatur. Derfor stemmer jeg til folketingsvalg … hver gang!
Yip M36
17/07, 16:44
Profilbillede af YipChano 16😮3 -> hvis man går ned med sin stemmeseddel og stemmer blankt, har man vist at man er villig til at gøre dét for at være en del af demokratiet.
At blive hjemme i sofaen synes jeg er alt for dovent. Altså bare min mening. 😊
Skoll M31
17/07, 17:10
Profilbillede af SkollEn sofastemme er også en stemme. Det er jo en stemme om utilfredshed med det nuværende politiske system. Alle stemmer og manglen på samme er lige gyldige. Det er det gode ved RETTEN til at stemme 😃

At tænke på det som om man er forpligtet til det ødelægger lidt konceptet ved en ret i min optik.

Jeg tror mere jeg ser stemmeretten som retten til at blive hørt uanset hvad, og ikke så meget at man er forpligtet til at afgive sin stemme til en politiker eller politisk organisation eller parti.
Kommentar skjult, da bruger er slettet.

Log ind for at kommentere.

Regler Privatliv Cookies Dark
Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm