Debat KærlighedAldersforskel i forholdHvor stor en betydning har aldersforskel, når I dater? Tja, ved ikke med dig, men da jeg var i starten af 20'erne, syntes jeg egentligt heller ikke jeg havde så meget tilfælles med dem på 15.. Men måske det bare er mig? Modenhed er det krav her om de så er 18 eller 40 men tror umiddelbart min nedre grænse hedder 20 og min øvre hedder 30 Alder er bare et tal men foretrækker en kvinde der er ældre og gerne pluds 10 år da jeg gerne vil have en moden kvinde og en kvinde det ved hvad hun. Vil og seksuelt har erfaring er 24 nu så 19-30 altså alder opaf er ikke det der betyder super meget for mig så længe ma har det godt sammen og man har noget at snakke om så vil jeg sige at alder ikke gøre så meget self er det ikke fedt hvis man dater en der kunne være end mor Fx men elels så er jeg meget sådan alder kommer ikke først Jeg bevæger mig personligt ind for 8-10 år. jeg vil godt være ældst i et forhold, men vil ikke ha noget i mod og finde en der er lidt ældre end mig, men nu er jeg også nået en alder der er der efter, 27 - CarstenL89: Der skal da nok være en derude, som gerne vil date dig 28 - Myre: hmm, har aldrig været det i nu, og er 35+ nu, Jeg har svært ved at se mig selv med en meget yngre, tror jeg er meget vanilla og har noget mellem 18 og 23. Kan jo være jeg skifter mening når jeg er ældre, tendensen ser ud til at være der. 29 - CarstenL89: Dømmer ikke på udseende, så har ikke lige nogen kommentar at knytte til Det handler mest for mig om hvor personen er i livet. Jeg går ikke så højt op i aldersforskel. Dog skal der virkelig meget til før jeg falder for en som er yngre end jeg selv 🤣 det kommer jo an på personligheden på vedkommende, alderen er vel bare noget som vi har fået smidt i hovedet siden tidernes morgen og derefter handlet ud fra. nu er jeg selv single, men hvis der kom en på 19-20år og vi fandt sammen, så er det jo fordi vores værdier matcher og vi derfor har en generelt forståelse for hinanden. men ja der findes folk som er tal forskrækket. Det er svært for mig at sige om der er en minimums alder, men jeg har næppe noget tilfælles med en på 18. Udover det er der så mange andre vigtigere ting der skal give mening, flere af de ting som andre nævner, så som personlighed og værdier. Også skal lyset være tændt i emhætten. Det kommer vel an på Modenheden imellem Parterne..Dog sætter lovgivningen selvfølgelig sine begrænsninger aldersmæssigt og Grooming/manipulation er selvfølgelig både uetisk og ulovligt ,sidstenænte, hvis det kan Bevises ;ham Politikkeren som var i en alder af nogen og 30 var kærester med en 14-15 årig bliver næppe dømt i nogen Ret,da hans kæreste og hendes forældre stædig holder på det er et ligeværdigt forhold 37 - Herakles: 15. Ikke 14. 14 ville være faktuelt ulovligt, hvor 15 er fuldt ud lovligt, så længe der ikke er autoritære forhold der gør sig gældende (Hvilket er en vurderingssag, og ikke op til forældrene). Hvis hun var 14, var han dømt med det samme. Grooming er kun for nyligt blevet skrevet i lovgivningen, så der er en mangel på hvordan praksis i sådanne sager foregår, men umiddelbart vil jeg tro at hvis en relation mellem en voksen og en mindreårig opstår uafhængigt af fælles eller familiære relationer, og de så ender med et seksuelt forhold efter barnet er fyldt 15, så vil vedkommende kunne blive straffet for grooming. Jeg vil dog ikke mene at lovgivningen er begrænsende. Vi har i Danmark en laaangt mildere lovgivning hvad angår seksuel lavalder, samt større alderforskelle i forhold, end de fleste andre nationer. Selv Japan, der før havde en lavalder på 13(nu 16) havde i deres lovgivning at folk på 18+ ikke måtte være sammen med 13-17 årige uden forældrenes accept. Det er positivt i forhold til større frihed, men også negativt, fordi børn, inden de er helt færdige med folkeskolen, bliver voldsomt seksualiseret i en sårbar periode i deres liv. I en perfekt verden, med uendelige ressourcer ville vi nok ikke have lovgivning om det, da selve lavalderen er med til at seksualisere alderen i sig selv. Vi ville nok derimod have en form for individualiseret vurdering, om hvor vidt en person kan tage vare på deres seksuelle identitet eller ej. Indtil da er jeg fortaler for yderligere restriktioner, såsom den i Japan, hvor forældrenes skriftlige accept er nødvendig op til det 18. år. Beklager min rant, det satte nogle tanker igang at komme tilbage til den her forbandede tråd 🤣 |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm