Debat Natur og miljø

1: Tordenbuks94 M30
15/07/2024, 11:59
Tordenbuks94

Camping tråd!

Jeg elsker camping, specielt elsker jeg at optimere mit 'kit', med så mange praktiske ting på så lidt plads og vægt som muligt. Tænker det kunne være fedt at dele tips og tricks, evt. jeres pakkeliste osv. Camping udstyr kan også være ret dyrt, men hvis man er lidt kreativ kan det sagtens blive billigt.

Personligt tager jeg meget på festival, men kan også finde på bare at tage på en tilfældig camping tur et sted i Danmark.

Mit kit består typisk af:

• Et 3-mands delt jeg købte for 300 kr i Lidl for 5 år siden. Det har holdt godt igennem alt, er lidt tungt, men tæt, og jeg er enormt glad for det.
  • 900g 'pickle rick' sovepose. Jeg camperer kun om sommeren, så en super god sovepose er ikke essentielt for mig. Vil dog gerne ned i vægt på den front snart, evt. med kompressionspose.
  • Letvægt oppustelig madras med stofpumpe som også kan bruges som hovedpude
  • Trangia sæt med gasbrænder. Tager det sjældent med til festivaller, men super god kvalitet og vejer intet.
  • Microfiber håndklæde, fordi håndklæder fylder bare mega meget, og mikrofiber er nok det meste af tiden
  • Plastik spisesæt med bestik jeg har skåret over med sav så de passer i skålen.
  • Lille metal æske med lighter, elastikker, sysæt, schweizerkniv, læbepomade, ørepropper og negleklipper.
  • First aid kit fra Eventyrsport
  • Lyskæde til teltet (Fordi det er bare max hygge)
  • Hygiejne sager (tandbørste, tandpasta, toiletpapir, sprit)
  • Solcreme
  • Myggespray
  • Powerbank, solcelle, ledninger
  • Stol, enten en campingstol fra Harald Skrald eller en fisker stol, eller begge

Så hvad med jeres kit? Og har i nogle anbefalinger? :)

Yip M37
15/07/2024, 21:03
Yip

Jeg er ny inden for campingverdenen, så jeg starter med at følge med.
Savner en følg-emne-knap, derfor mit indlæg så jeg kan se/huske at jeg følger med. 🙏 👍 😊

Tim X36
16/07/2024, 06:41
Tim

Anskaf dig en tarp og en hængekøje - det bliver ikke meget bedre end det hvis man bare vil ud i naturen og overnatte, det fylder også meget lidt, og en god hængekøje er langt bedre at sove i, end et telt 😊

Du kan købe hængekøjer, der har en forstærket bund, så de kan bruges som en bivybag hvis nu du er uheldig og ikke har et sted at hænge den.

Yip M37
16/07/2024, 13:45
Yip

Tim ->
En hængekøje, hvordan er den at vende og dreje sig i om på siden eller om på maven? - tænker at når bunden man sover på er blød, er det lidt mere besværligt? - er vant til telt og campingvogn sådan semi-agtigt. 😊

Tim X36
16/07/2024, 14:00
Tim

Du kan få nogle ganske gode hængekøjer nu til dags - en rigtig camping hængekøje ligger man mere skævt i end de fleste forestiller sig når de tænker på en hængekøje, man ligger faktisk relativt fladt, og kan fint ligge på siden, mange kan du sågar også have et liggeunderlag i hvis du foretrækker det.

jeg har en DD hammock med snakeskins og nogle treehuggers, så jeg kan have den op på 5 minutter maks, og pakket ned igen på kortere tid end det.

Det kræver selvfølgelig lidt planlægning, at have et sted hvor man kan hænge den, men jeg synes komforten er det hele værd + den er lækker bare at ligge og gynge i mens man læser eller bare slapper af i den friske natur, det får du ikke i et telt 😃

Yip M37
16/07/2024, 14:08
Yip

Tim ->
Jeg må lige have googlet på de ting du nævner lidt senere 😊

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm