Debat Teknik

1: the1andonly M30
13/07, 18:10
Profilbillede af the1andonly

Hjemmebygget NAS

Har i lang tid haft en idé om at bygge min egen NAS / server, men samtidig lidt på bar bund i forhold til dele, så tænkte at der herinde kunne være nogen som har viden i forhold til hvilke dele der passer sammen.
Tænker en small form factor, med mange bays så der er plads til udvidelse af lager kapacitet, derudover må den gerne være klar til evt. at kunne klare/modtage data fra overvågningskameraer, samt streaming af film.

Chano M41
13/07, 19:01
Profilbillede af ChanoHvis du er nybegynder ville jeg nok sige du skal vælge en færdig løsning, gerne noget baseret på f.eks. TrueNAS, hvis du gerne vil lære noget om opsætning af den slags, eller noget fra Qnap eller Synology, hvis det bare skal fungere, og være nemt, samtidig med du får nogle avancerede features.
Tim X35
13/07, 20:27
Profilbillede af TimJonsbo N1 er et lækkert lille kabinet, der er meget NAS venligt.
LTT har lavet et build deri du kan bruge som inspiration.
Tim X35
13/07, 20:29
Profilbillede af TimVil du streame film skal du være obs. på at have en GPU af en eller anden art, der kan transcode videostreams, det behøver ikke være noget super kraftfuldt - jeg har selv overvejet noget ala et intel arc a380

Log ind for at kommentere.

Regler Privatliv Cookies Dark
Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm