Det ser nemt ud for Trump i hvert fald. Lad os heller ikke glemme hvor klamt det er når han stikker næsen i børns hår.
Ja det er blevet så slemt nu, at TV2 og DR ikke kan skjule det for danskerne mere.
Joe Bidens helbred bliver kun værre og hans vicepræsident er i værre kognitiv tilstand.
Det er et splittet demokrater-parti der er delt op i 3 fraktioner.
Præsident Joe Biden-faktionen er den ene.
Kamala Harris den anden.
Og Gavin Newsom den tredje.
Der er færrest der ønsker Kamala som præsident, men det er en ulempe for dem at fratage en sort kvinde hendes plads.
Partiet er derfor i en stor kattepine.
Jeg tror Trump vinder Præsident valget.
hellere Trump end Gavin Newsom.
Gavin Newsom har forbudt folieballoner i californien og gjort mange folk hjemløse i californien, Gavin er værre end Trump.
Biden er færdig. Der er ikke noget at rafle om der, og det kan sagtens være en kombination af mange ting, at han har den fysiske og mentale form. Stress og alderdomsrelateret sygdomme. Jeg vil gerne have Trump bag skrivebordet igen, da jeg er overbevist om han nok skal få stoppet den latterlige krig med Rusland og Ukraine.
Jeg gruer for en ny 4-års periode med en pauseklovn bag bordet igen 🤡
Det er mega tragikomisk for han er ren underholdning, men hold nu op hvor kan man smide en masse magt i de forkerte hænder… han har allerede ødelagt så meget! 🤯
Tja der ikke bedre alternativer synes jeg. Kan han stoppe Putin, hvilket jeg tror på, så er det fint. Så er der ikke trusler fra rusland mere mod Europa.
Trump er muligvis blevet ramt af skud: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/trump-saaret-efter-affyring-af-skud-ved-vaelgermoede/10299736
Trods man ikke bryder sig om en person, så er det at forsøge at slå ihjel selvf ikke i orden.
Hvad er det præcis Trump har ødelagt i sin periode? 😅
Og nu hvor vi ser en gamle mand, der er blevet skudt, gå fra en scene med løftet hånd.
Så kan man ikke skære over en kam, at Trump er for gammel. Nej, det er Biden som er et værre rod. Mens Trump er en champ.
USA har desværre en lang tradition efterhånden med attentater mod præsidenter og kandidater.
Det virker omsider til, at Demokraterne har indset at Biden ikke er egnet til at fortsætte embedet. Spørgsmålet er så bare hvad alternativet er? Der ikke mange populære kandidater efterhånden.
En mulighed kunne være en kandidat udenfor partierne som RFK Jr.
uneek En kandidat ville efter min mening være Senator Josh Hawley. Gid han stillede op.
Toppe
Det Trump har ødelagt i hans periode er i stor grad stabiliteten i hele landet. Han har skidt på et globalt samfund, trukket sig ud af aftaler, der skulle være til nytte for planeten, polariseret det politiske land i USA, været indirekte skyld i flere tusinde dødsfald grundet useriøs håndtering af en pandemi, indirekte været skyld i at Roe V Wade blev omstødt, grundet held, ved at kunne sætte republikanere i supreme court og få ekstremistisk flertal, udskiftet folk i høje positioner flere gange end jeg kan tælle på en hånd, fordi han har været lidt uenig med dem, været skyld i flere nedlukninger af store dele af samfundet, opildnet til voldelig revolution grundet benægtelse af valgresultater, sørget for at centrale institutioner som CDC ikke får midler nok, påbegyndt nytteløst arbejde med en mur??? osv osv osv.
Desuden havde han også Pence som VP. En person der er velkendt for at støtte op omkring elektroshock terapi og religiøs "reversion therapy" for at "kurere" homoseksualitet.
Biden er ikke bedre, men han er i det mindste ikke et wildcard der kan ødelægge planeten.
Ja, de nyttige planer for verden tager jeg ikke for gode vare. Lad os se på elitens privatfly først.
Amerikanske medier har polariseret USA.
Ja undskyld, men der har vist været meget sjusk med dødstal omkring Covid, og tror næppe der er nogen, som man kan stole på omkring dette.
Nu har staterne magten til selv at bestemme, hvad er der galt i det?
Jeg skal lige spise, så svare på de andre ting senere.
Skoll - for ikke at nævne, at han nu mener, det er Guds skyld, han overlevede attentatet. USA er karikeret set et U-land med masser af penge blandt nogle få.
(Lad mig lige understrege, at jeg IKKE synes attentater er i orden, uanset hvad.)
Cadamo. Det er taget ud af kontekst, at han bruger det udtryk. Plus mange af Amerikanerne er utrolig religiøse. Det er vel tilladt. Selv ville jeg mene, at var jeg i den situation, så må der have været en, der holdt hånden over mig. Og jeg er ateist endda.
Kinetic. Ja, det er det meste jo i dag.
Men netop dét at amerikanerne er så utroligt religiøse er blot med til at fastholde den lidt snæversynede og naivistiske tænkning imo.
Jeg synes, det er på tide, vi stepper lidt op her i Europa, for sådan som korthuset er væltet i USA de seneste år, så er det nærmest en parodi at vi skal være så afhængige af dem - og Kina.
Kina er desværre blevet for store hvad angår produktion. Heldigvis fik Trump trukket lidt produktion væk fra Kina i sin tid. Så mangler man bare resten. Tilmed betragter jeg Kina som nu fjenden af vesten, pga. Kina er med til at hjælpe Rusland.
Vi kan ikke komme udenom, at USA er den største magt i NATO, med den militære styrke de har. Især deres flåde pga. den teknologi skibe osv. besidder. Vi har brug for dem.
Jeg er enig. Jeg synes virkelig de europæiske politikere har sovet i timen med den måde fx Temu er stormet ind på markedet på. For slet ikke at nævne sådan noget som Tik Tok (hvorfor jeg virkelig håber, noget som Arto bliver “en ting” igen.)
Ja, USA er en stor militærmagt, men hvis denne ikke forvaltes efter NATOs fælles interesser, så er den ikke meget værd. Og hér kan jeg godt blive lidt bekymret ifht. Trump og hans tidligere udmeldinger herom.
Kina producerer ragelse. Og så ragelse. Og så endnu mere ragelse. Og værste er mange her i Danmark netop køber fra Temu, som sælger unødvendige og tilmed fornyligt konstateret farlige produkter, hvilket ikke overrasker mig, da de smider kemikalier i alt hvad de laver derovre.
Eftersom mange af landene nu har øget deres bidrag, og tilmed bidrager til krigen i Ukraine, så har han ingen undskyldning for at trække sig. Det har eksperter udtalt sig. Han kan ikke bryde den aftale uden godkendelse af kongressen, og han vil stå i afsindig dårligt lys i sit eget land, hvis han gør.
cadamo: Jeg syns bare det er unfair at når EU går efter Temu/Kina at det også skal ramme os som handler med USA og andre lande udenfor EU som ikke har noget med Kina at gøre. de folieballoner Jeg køber fra USA er faktisk lavet i USA. Jeg håber også at Arto bliver populært igen.
Kinetic - jeg tror, vi er meget enige på det her punkt. Det er farligt ragelse - både de fysiske produkter og de digitale.
Hvad angår Trump og Nato, så tror jeg, jeg skal se det, før jeg tror det. Altså “de gode resultater”. Jeg synes ikke, han har skabt ret meget andet end splid og polarisering so far, sådan generelt set. Både internt i USA og i hele den vestlige verden, faktisk.
Jeg bøjer mig gerne i støvet, om alt går vel efter den næste præsidentperiode - også fordi demokraterne har så Lausi kandidater, så sejren ligger vel lige for trods en dom. 😬😬
Mylar - jeg forstår godt, det kan være uretfærdigt at blive ramt af evt. øget told og den slags, men det er jo ikke fordi varerne bliver utilgængelige, men blot dyrere.
Og det er her jeg mener, vi måske skal fokusere mere på den interne europæiske produktion og vækst, i stedet for at outsource alt fornuftigt.
Kinetic
Trump benytter også religion som en politisk brik. Jeg tror det er helt bevidst at han vælger sådanne ord for at styrke hans politiske magt, specielt i de mere ekstreme religiøse grupperinger i USA. Han har jo mistet mange af de mere moderate, da han valgte at.. udgive en fricking BIBEL... Manden er en stor joke.. Generelt er USA en stor joke.. Højesteret har også lige givet præsident-posten næsten komplet immunitet???
Jeg kan ikke udtale mig meget om Kina. Jeg kender helt simpelt ikke nok til hverken landet eller deres internationale relationer eller handelsvirke globalt.
Kommentar skjult, da bruger er slettet.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/joe-biden-traekker-sig/10307070
Så er det sket. Det var også forventet vil jeg sige. Det er sørgeligt også, for jeg har ikke hørt en præsident trække sit kandidatur i min levetid.
Jeg er ret så nervøs for de næste mange år i USA, det lover desværre ikke så godt for dem politisk :/
Det står slemt til, når der ikke er bedre kandidater. Det kan være Kennedy kan nå at gøre kometkarriere. Ellers er det ok med Trump. Bare Trump kan få standset den krig, for det er undelyme noget jeg går op i, at den stoppes. For som det ser ud nu, så bliver Rusland snart forsynet med våben fra Nordkorea. Den krig skal stoppes.
Man havde jo godt lidt se den komme….
Og hvordan med små skridt arbejdede hen mod at han ville trække sig…