Debat PolitikAf tidligere bruger 12/07/2024, 16:01 Præsident Joe BidenHvad tænker vi herinde omkring hans små forglemmelser? Alle hans motoriske ulemper.. Og ikke mindst da han kaldte Putin for Ukraines præsident eller Kamela Harris for Trump... Nøj nogle ups'ere... Tordenbuks94 M30 12/07/2024, 16:27 Det ser nemt ud for Trump i hvert fald. Lad os heller ikke glemme hvor klamt det er når han stikker næsen i børns hår. Toppe M32 13/07/2024, 19:55 Ja det er blevet så slemt nu, at TV2 og DR ikke kan skjule det for danskerne mere. Det er et splittet demokrater-parti der er delt op i 3 fraktioner. Præsident Joe Biden-faktionen er den ene. Kamala Harris den anden. Og Gavin Newsom den tredje. Der er færrest der ønsker Kamala som præsident, men det er en ulempe for dem at fratage en sort kvinde hendes plads. Partiet er derfor i en stor kattepine. Mylar M33 14/07/2024, 00:46 Jeg tror Trump vinder Præsident valget. Toppe M32 14/07/2024, 08:26 Hvad er det præcis Trump har ødelagt i sin periode? 😅 uneek M34 14/07/2024, 14:23 USA har desværre en lang tradition efterhånden med attentater mod præsidenter og kandidater. Det virker omsider til, at Demokraterne har indset at Biden ikke er egnet til at fortsætte embedet. Spørgsmålet er så bare hvad alternativet er? Der ikke mange populære kandidater efterhånden. En mulighed kunne være en kandidat udenfor partierne som RFK Jr. Skoll M31 14/07/2024, 20:48 @Toppe Det Trump har ødelagt i hans periode er i stor grad stabiliteten i hele landet. Han har skidt på et globalt samfund, trukket sig ud af aftaler, der skulle være til nytte for planeten, polariseret det politiske land i USA, været indirekte skyld i flere tusinde dødsfald grundet useriøs håndtering af en pandemi, indirekte været skyld i at Roe V Wade blev omstødt, grundet held, ved at kunne sætte republikanere i supreme court og få ekstremistisk flertal, udskiftet folk i høje positioner flere gange end jeg kan tælle på en hånd, fordi han har været lidt uenig med dem, været skyld i flere nedlukninger af store dele af samfundet, opildnet til voldelig revolution grundet benægtelse af valgresultater, sørget for at centrale institutioner som CDC ikke får midler nok, påbegyndt nytteløst arbejde med en mur??? osv osv osv. Biden er ikke bedre, men han er i det mindste ikke et wildcard der kan ødelægge planeten. Toppe M32 14/07/2024, 21:17 Ja, de nyttige planer for verden tager jeg ikke for gode vare. Lad os se på elitens privatfly først. Amerikanske medier har polariseret USA. Ja undskyld, men der har vist været meget sjusk med dødstal omkring Covid, og tror næppe der er nogen, som man kan stole på omkring dette. Nu har staterne magten til selv at bestemme, hvad er der galt i det? Jeg skal lige spise, så svare på de andre ting senere. cadamo K29 14/07/2024, 22:13 @Skoll - for ikke at nævne, at han nu mener, det er Guds skyld, han overlevede attentatet. USA er karikeret set et U-land med masser af penge blandt nogle få. (Lad mig lige understrege, at jeg IKKE synes attentater er i orden, uanset hvad.) cadamo K29 14/07/2024, 22:29 @Kinetic. Ja, det er det meste jo i dag. Men netop dét at amerikanerne er så utroligt religiøse er blot med til at fastholde den lidt snæversynede og naivistiske tænkning imo. Jeg synes, det er på tide, vi stepper lidt op her i Europa, for sådan som korthuset er væltet i USA de seneste år, så er det nærmest en parodi at vi skal være så afhængige af dem - og Kina. cadamo K29 14/07/2024, 22:39 Jeg er enig. Jeg synes virkelig de europæiske politikere har sovet i timen med den måde fx Temu er stormet ind på markedet på. For slet ikke at nævne sådan noget som Tik Tok (hvorfor jeg virkelig håber, noget som Arto bliver “en ting” igen.) Ja, USA er en stor militærmagt, men hvis denne ikke forvaltes efter NATOs fælles interesser, så er den ikke meget værd. Og hér kan jeg godt blive lidt bekymret ifht. Trump og hans tidligere udmeldinger herom. Mylar M33 14/07/2024, 22:43 cadamo: Jeg syns bare det er unfair at når EU går efter Temu/Kina at det også skal ramme os som handler med USA og andre lande udenfor EU som ikke har noget med Kina at gøre. de folieballoner Jeg køber fra USA er faktisk lavet i USA. Jeg håber også at Arto bliver populært igen. cadamo K29 14/07/2024, 22:53 @Kinetic - jeg tror, vi er meget enige på det her punkt. Det er farligt ragelse - både de fysiske produkter og de digitale. Hvad angår Trump og Nato, så tror jeg, jeg skal se det, før jeg tror det. Altså “de gode resultater”. Jeg synes ikke, han har skabt ret meget andet end splid og polarisering so far, sådan generelt set. Både internt i USA og i hele den vestlige verden, faktisk. Jeg bøjer mig gerne i støvet, om alt går vel efter den næste præsidentperiode - også fordi demokraterne har så Lausi kandidater, så sejren ligger vel lige for trods en dom. 😬😬 @Mylar - jeg forstår godt, det kan være uretfærdigt at blive ramt af evt. øget told og den slags, men det er jo ikke fordi varerne bliver utilgængelige, men blot dyrere. Skoll M31 15/07/2024, 08:15 @Kinetic Trump benytter også religion som en politisk brik. Jeg tror det er helt bevidst at han vælger sådanne ord for at styrke hans politiske magt, specielt i de mere ekstreme religiøse grupperinger i USA. Han har jo mistet mange af de mere moderate, da han valgte at.. udgive en fricking BIBEL... Manden er en stor joke.. Generelt er USA en stor joke.. Højesteret har også lige givet præsident-posten næsten komplet immunitet??? Jeg kan ikke udtale mig meget om Kina. Jeg kender helt simpelt ikke nok til hverken landet eller deres internationale relationer eller handelsvirke globalt. |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm