Debat Natur og miljø![]() Gør du noget for miljøet?Det er (næsten) globalt anerkendt, at vi står midt i en miljøkrise. Men hvad kan vi gøre ved det? De mest betydningsfulde fremskridt kræver, at vi får de store aktører med på banen, men vi kan også gøre en forskel i vores hverdag. For eksempel kan vi vælge at tage toget eller cyklen i stedet for bilen, reducere vores kødforbrug, eller købe brugt i stedet for nyt. Vi kan også deltage i demonstrationer, eller bare skændes i Facebook kommentarfeltet. Er I bevidste om jeres indvirkning på miljøet, og hvad gør I for at mindske den? Skoll M31 16/07/2024, 21:40 Skoll M31 16/07/2024, 21:47 ![]() @Kinetic Det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg er ikke ligefrem ekspert på området, det er ren hukommelse jeg går ud fra her 🤣 ![]() Jeg køber sjældent nyt tøj. Det er først når jeg sådan faktisk har brug for noget nyt. Men ift. biler og sådan.. så vil jeg hellere tage kolde bade, end at tage offenligt transport, det er sgu for langsomt til mig. Det er bare maks fart på i bilen og afsted!😊 ![]() Har samlet pant i årvis samt bruger skraldespand, selv hvis det betyder jeg skal bære rundt på skraldet i nogen tid. Spiser økologisk og bruger offentlig transport. Ekstra ordinært valgte jeg at støtte Plastic Change-bevægelsen med en bunke penge fordi de arbejder med oprydning på og i havet, hvilket jeg ikke selv kan. ![]() Indrømmer blankt jeg ikke gør nær så meget for miljøet som jeg burde. F.eks min kost tager ikke specifikt hensyn til klimaet - og jeg har bil, da DSBs rutinemæssige ændringer i køreplanerne ikke fungerer for mig Dog fikser jeg gammelt elektronik op som hobby, forebygger spild ifm. praktisk talt alt, jeg undgår brugen af ChatGPT (der er ved at lave en global energikrise), jeg genbruger så meget som muligt og har et minimalt forbrug - men det er oige så meget af økonomiske årsager som det er for at skåne klimaet. |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm