The wheel of time! Eneste minus er det er en bog serie på 14 bøger! mindst 578 sider !! Men nok på højde med ringenes herre!
Kommentar skjult, da bruger er slettet.
Kammerat Napoleon på dansk/ Animal Farm på engelsk af George Orwell! 🤠
Brandon sanderson laver os fantastiske fantasy bog serier
Epic af Conor Kostick. Super cool dystopisk fantasy bog 😊
HollyHvem > 1984 er lidt tam i forhold til virkeligheden.
Jeg synes du skal læse Doppler.
Chano, vi kommer tættere på en 1984 verden.
Toppe > Vil påstå, vi på mange punkter er gået langt længere end 1984. Det er ikke staten der overvåger, men private selskaber med kommercielle interesser, hvilket måske endda er mere skræmmende.
En af mine yndlings barndomsfilm var Den Hemmelige Have, og sommeren sidste år besluttede jeg så endelig at høre den på lydbog oplæst af Karen Savage. Super dejlig børnebog som også har mange livslektier for voksne, da den beskriver naturen fra et næsten magisk børneperspektiv og derfor minder en om livets små glæder.
En anden er Myst: The Book of Atrus, som er en forløber til videospillet af samme navn, og handler om et magisk univers hvor et underjordisk folk kaldet D'ni bruger særlige bøger til at rejse til andre verdener.
Og så er der selvfølgelig min egen bogserie 'Fyrtårn' som jeg varmt anbefaler, om en ung mand og hans venner der med deres særlige kræfter skal redde universet fra adskillige kosmiske trusler.
Flowers for algernon. Banger bog😊 god dag!
If Nietzshe were a Narwhal af Justin Gregg er genial!
<Mor<
Nu du ikke hvilke(n) genre(r) du efterlyser, men jeg kan anbefale Harry Potter bøgerne, som jeg synes er et godt bud indenfor fantasy-genren.
Er du mere heni krimi/mysterie-genren, så er Dan Browns bøger fantastiske, flere af dem er iøvrigt - ligesom Harry Potter-bøgerne - filmatiseret.
Er du til 'murstensromaner' i drame/historisk, så er Ken Follett's: Jordens Søjler + Uendelige Verden sagen, derefter hans trilogi: Giganternes Fald, Verdens Vinter og sidst På kanten af Evigheden sagen.
Jeg synes du skal læse Audrey Carlan, Calendar Girl
Det behøver ikke at være fiktion! 😊 læser selv meget non-fiction